- Cel tego rozwiązania jest prosty. Chcemy, żeby nasi mieszkańcy mogli dzielić się z nami i służbami mundurowymi informacjami o sytuacji w ich rejonie - tłumaczy Marcin Rzońca, zastępca burmistrza Śródmieścia. - Cyklicznie przeprowadzamy konsultacje i spotkania ze wspólnotami. Na ich podstawie śródmiejska komenda doszła do wniosku, że dobrze byłoby stworzyć możliwość anonimowego wypowiadania się. Chodzi między innymi o względy bezpieczeństwa - dodaje.
Skrzynki znajdą się we wszystkich administracjach domów komunalnych (jest ich siedem), w siedzibach Zarządu Terenów Publicznych (ul. Jezuicka 1/3) i Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami (ul. Szwoleżerów 5), a także w komendzie na ulicy Wilczej.
Jak zapewniają władze Śródmieścia, to one zajmą się segregowaniem otrzymanej korespondencji. Sprawy dotyczące bezpieczeństwa trafią do straży miejskiej i policji, a sprawami organizacyjnymi, np. na placach czy skwerach, zajmą się dzielnicowi urzędnicy. - Skrzynka nie będzie służyła do wrzucania informacji o konkretnym zdarzeniu, od tego jest numer 997. Chodzi raczej o cykliczne wypadki, jak np. nagminne parkowanie samochodów w niedozwolonych miejscach - wyjaśnia Rzońca. I dodaje, że liczy również na propozycje zmian. Na przykład, gdzie zainstalować nowe ławki.
Za skrzynki i ich przygotowanie śródmiejscy urzędnicy zapłacili ok. 1,5 tys. zł.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?