Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Syrena Meluzyna wraca! Teraz w rajdowej wersji [ZDJĘCIA, SPECYFIKACJA, CENA]

red
400-konny silnik, kompozytowe nadwozie i tylko 25 wyprodukowanych egzemplarzy. Jedno z najsłynniejszych Polskich aut wraca po ponad 30 latach od zakończenia produkcji. Syrena Meluzyna wkrótce trafi do sprzedaży.
400-konny silnik, kompozytowe nadwozie i tylko 25 wyprodukowanych egzemplarzy. Jedno z najsłynniejszych Polskich aut wraca po ponad 30 latach od zakończenia produkcji. Syrena Meluzyna wkrótce trafi do sprzedaży. Materiały prasowe
400-konny silnik, kompozytowe nadwozie i tylko 25 wyprodukowanych egzemplarzy. Jedno z najsłynniejszych polskich aut wraca po ponad 30 latach od zakończenia produkcji! Syrena Meluzyna wkrótce trafi do sprzedaży.

Syrena Meluzyna wraca! Teraz w rajdowej wersji [ZDJĘCIA, SPECYFIKACJA,CENA]

Powrót po latach
Od momentu, gdy na drogę wyjechała ostatnia klasyczna Syrena minęło ponad 30 lat. Ten ikoniczny samochód powstał w wielu różnych wariantach i modelach, z których wiele nie trafiło nigdy do sprzedaży. Wiele lat po upadku marki, fani motoryzacji postanowili wskrzesić ten zapomniany klasyk. Nowa syrena ma jednak niewiele wspólnego z siermiężnym i surowym wyglądem swojej legendarnej poprzedniczki.

Zobacz też: Zobaczcie jak będzie wyglądała nowa wersja legendarnej Syrenki! [ZDJĘCIA]

Światowa marka, polskie wykonanie
Meluzyna wyglądem luźno nawiązuje do klasycznej Syreny. Kompozytowe nadwozie i współczesny design skrywają pod sobą nowoczesne technologie i rajdowe wnętrze. Twórcą sportowej Meluzyny jest Arkadiusz Kaminski, polski biznesmen z Kanady, założyciel AK Motor, który również zaprojektował bryłę nowej syreny. Firma AK Motor posiada także wyłączne prawa do historycznej marki tego samochodu. Nowe Meluzyny składane będą w Nysie, a produkcje powierzono Proto Cars, firmie specjalizującej się w tworzeniu samochodów rajdowych.

Przeczytaj też:Rajd Barbórka 2015 - Stadion Narodowy, Bemowo, Służewiec. Zobacz zdjęcia z wyczynów w stolicy!

Sportowe dziedzictwo
Choć oryginalna Syrena była przede wszystkim samochodem miejskim, warto pamiętać, że ma ona za sobą cztery starty w rajdzie Monte Carlo (w latach 1960-1964), a w roku 1959 postał nawet prototyp sportowej wersji auta, który nigdy nie trafił jednak do produkcji. Poniekąd do tej rajdowej tradycji nawiązuje współczesna Syrena R, która zadebiutowała 12 grudnia 2015 roku podczas Rajdu Barbórka w Warszawie.

Egzemplarz kolekcjonerski
Niestety, model R nie pojawi się w masowej sprzedaży. Do kierowców trafi zaledwie 25 aut, których cena rozpoczyna się od 60 tysięcy euro (około 261 tysięcy złotych). Rajdowa Syrena może pochwalić się ponad 400-konnym, czterocylindrowym i czterosuwowym silnikiem, a każdy z egzemplarzy będzie przygotowywany według indywidualnych potrzeb klienta. Nowa Syrena ma pojawić się w kilku wersjach także w sprzedaży seryjnej. AK Motor planuje wypuszczenie wersji cabrio, wariantu z silnikiem hybrydowym oraz nieco słabszych wersji miejskich. Na te jednak przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.


Źródło: Naszemiasto.pl


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto