Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szykuje się autobusowa rewolucja? "Zielony przewoźnik" chce opanować całą Polskę. Nowe połączenia z Warszawy

Sonia Tulczyńska
Szykuje się autobusowa rewolucja? "Zielony przewoźnik" chce opanować całą Polskę
Szykuje się autobusowa rewolucja? "Zielony przewoźnik" chce opanować całą Polskę mat. prasowe
Nowoczesne autobusy wyposażone w systemy najwyższej jakości z dużą ilością miejsca dla pasażerów, technologicznymi udogodnieniami i najlepszymi rozwiązaniami jeśli chodzi o zakup biletów. A do tego kilkaset nowych kierowców, kilkadziesiąt połączeń i autobusów. Taki plan ma na siebie "zielony przewoźnik", który coraz bardziej rozrasta się na rodzimym rynku. Szczegóły w artykule poniżej.

Mowa o sieci autokarów FlixBus, o których pisaliśmy wcześniej przy okazji wchodzenia na polski rynek. W tym momencie jest to największy operator dalekobieżnych połączeń autobusowych w Europie. Na konferencji prasowej jego przedstawiciele pochwalili się kolejnymi umowami oraz pomysłami na rozwój sieci w Polsce.

FlixBus w Warszawie
W Warszawie znajdują się dwa dworce, z których odjeżdżają autokary tej marki. Mowa o Dworcu Zachodnim i przystanku na Młocinach. Na tym drugim, do końca czerwca 2018, ma też pojawić się pierwszy w Polsce stacjonarny punkt - FlixShop, w którym uzyskamy informacje na temat dostępnych połączeń i udogodnień, a także kupimy bilety.

Co istotne, "zielony przewoźnik" uruchomił w końcu polską infolinię, dzięki której złożymy reklamację, a także dowiemy się więcej na temat podróży z tą marką. Jest to numer: +48 22 307 93 34 czynny całodobowo. W godzinach 8:00-20:00 uzyskamy obsługę w języku polskim, poza tymi godzinami obsługa odbywa się w języku angielskim.

Nowe autobusy, nowe połączenia
Sieć, która sukcesywnie zastępuje znanego dotąd "Polskiego Busa", pochwaliła się także nowymi połączeniami i podpisanymi umowami z kilkudziesięcioma firmami (w tym m.in. Mobilis), przez co pod szyldem marki jeździć będzie kilkuset nowych kierowców a my zyskamy wiele połączeń. Wśród nowych są to m.in. Warszawa - Krynica Morska czy Warszawa - Bydgoszcz.

Pełna lista połączeń FlixBus:

lista połączeń FlixBus

Komfort jazdy i nowe technologie
W ciągu sześciu miesięcy autobusami nowej marki jechały prawie dwa miliony pasażerów, dlatego jej przedstawiciele kładą szczególny nacisk na jakość świadczonych usług, a także komfort jazdy. Przede wszystkim, w "obrandowanych" autokarach FlixBus znajdziemy do 80 centymetrów miejsca na nogi. Starsze autokary są remontowane w taki sposób, aby w jednym pojeździe znajdowało się ok. 70 miejsc siedzących z większą przestrzenią dla pasażerów. Poza tym każdy podróżujący ma możliwość decydowania o tym, gdzie chce usiąść. Za pomocą aplikacji mobilnej i poprzez stronę internetową możemy kupić miejsca "z panoramą", czy też przy stoliku. Wybór miejscówki to dodatkowy koszt kilku złotych. Jeśli natomiast nie chcemy wydawać dodatkowych pieniędzy - możemy usiąść w tzw. zielonej strefie (siedzenia zielone zaznaczone na ekranie w momencie kupowania biletów).

– Tylko w tym roku pozyskaliśmy 11 nowych lokalnych firm autobusowych i już trwają rozmowy
z potencjalnymi partnerami do obsługi połączeń zaplanowanych na rok 2019 – komentuje Kamila Zalewska, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu FlixBus Polska – 150 autobusów przeszło lub jest w trakcie procesu rebrandingu, w ramach którego autobusy są przemalowywane w barwy FlixBusa i dostosowywane pod kątem standardów do jego wymogów, obowiązujących w całej Europie i Stanach Zjednoczonych. Uwzględniają one m.in. określoną odległość na nogi między siedzeniami, darmowe Wi-Fi oraz toalety na pokładzie.

FlixBus wprowadza też do swoich pojazdów więcej źródeł WiFi, a także możliwość bezpłatnego korzystania z aplikacji podczas podróży, która oferuje dostęp do kilkuset tytułów prasowych. Wkrótce możliwe, że pojawią się także ekrany a na pokładzie będziemy mogli oglądać filmy, ale póki co firma nie chce zdradzać szczegółów.

Co ciekawe, dzięki aplikacji mobilnej i specjalnym czujnikom, możemy też śledzić nasz autokar na mapce. Ta technologia umożliwia także sprawne informowanie pasażerów o ewentualnych opóźnieniach.

Dla dzieci i rowerzystów
"Zielony przewoźnik" w swojej ofercie posiada także udogodnienia dla rodziców. Możliwe jest bezpłatne zamówienie siedzonka dla dziecka, na 48 godzin przed planowaną podróżą. Rowerzyści, szczególnie w okresie letnik, nie muszą martwić się o swój jednoślad. Firma zapewnia przewóz rowerów w specjalnych bagażnikach z tyłu pojazdu. Ta opcja jest jednak dodatkowo płatna.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto