Trudna trasa praskiego TBMu
TBM Krystyna, która wcześniej pokonała niełatwą trasę – przechodząc na głębokości 7 metrów pod praskimi kamienicami a następnie przez 15-metrowy false tunnel – dotarła do stacji Stadion Narodowy.
Zobacz: Budowa II linii metra: Zajrzyj na budowę stacji Dworzec Wileński [ZDJĘCIA]
Na tym odcinku po raz pierwszy przeprowadzono operację zmiany ostrz tarczy na odcinku tunelowym, a nie podczas przetaczania przez obiekt. Narzędzia do gliny zostały zamienione na takie, których tradycyjnie używa się do drążenia w skałach. Wymiana podyktowana była zastosowaniem szczególnej technologii ścian szczelinowych stacji Stadion Narodowy – użyto tutaj betonu o wyjątkowo wysokiej wytrzymałości.
Trener Wojciech Łobodziński mówi o sytuacji kadrowej Arki Gdynia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?