Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Toruń na drugim miejscu w głosowaniu internautów

redakcja
redakcja
sxc.hu
Piknik „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” zawita do Chorzowa, Torunia i Szczecina.

Znamy już wyniki głosowania na Facebookowym profilu akcji „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, w którym wyłoniono miasta najbardziej przyjazne pszczołom. Toruń znalazł się na 2. miejscu i tym samym wygrał pełną atrakcji imprezę edukacyjną! Pszczoły do swojego miasta zaprosili także mieszkańcy Chorzowa i Szczecina.Do akcji w tym roku przyłączyły się miasta z całej Polski: Chorzów, Częstochowa, Kielce, Kraków, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rzeszów, Szczecin i Toruń. Toruń wspierany głosami swoich mieszkańców dzielnie walczył i zakończył rywalizację miast na drugim miejscu. Dzięki wytrwałości i zaangażowaniu Torunian 29 lipca w Ogrodzie Zoobotanicznym posadzona zostanie rabata w kształcie pszczoły, skomponowana z nektarodajnych roślin. Sadzeniu roślin towarzyszyć będzie piknik edukacyjny, podczas którego odbędą się m.in. pokazy pszczelarzy, budowanie domków dla pszczół, projekcja filmu o pszczołach, gry sprawnościowe i edukacyjne dla całych rodzin oraz konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. „Jest nam niezmiernie miło, że Torunianie tak licznie wsparli akcję Z Kujawskim pomagamy pszczołom i zagłosowali na gród Kopernika w konkursie Zaproś pszczoły do swojego miasta – mówi Maciej Makowski, pełniący obowiązki kierownika ds. dydaktyczno-hodowlanych w Ogrodzie Zoobotanicznym. „Z jednej strony głosowanie było dla wielu znakomitą zabawą, bo rywalizacja była bardzo zacięta, wyniki wciąż się zmieniały, a niektóre miasta, jak choćby Kraków, wyprzedzały nas na początku, jeśli chodzi o liczbę oddanych głosów. Z drugiej strony napawa optymizmem fakt, iż trudna sytuacja pszczół miodnych nie jest obojętna Polakom, którzy poprzez udział w kampanii mają szansę dowiedzieć się więcej o roli tych owadów w przyrodzie i gospodarce człowieka oraz mogą starać się, aby ich własne otoczenie było bardziej przyjazne dla pszczół. Mamy nadzieję, iż wszyscy miłośnicy pszczół w licznym gronie przybędą do Ogrodu Zoobotanicznego na Piknik Rodzinny Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom”.„Bardzo nas cieszy, że mieszkańcy miast biorących udział w akcji z takim entuzjazmem włączyli się do głosowania” – mówi Agnieszka Jastrzębska z firmy ZT „Kruszwica”, do której należy marka Kujawski. „W konkursie najważniejsze było zwrócenie uwagi na problem ginących pszczół i edukacja na temat tego, co każdy z nas może zrobić, aby im pomóc. Dlatego niezależnie od wyników rywalizacji w każdym z tych miast wygrały pszczoły, bo z myślą o nich powstaną miododajne rabaty”. Zainicjowana w 2011 r. akcja „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” zwraca uwagę na problem masowo ginących pszczół i edukuje na temat tego, w jaki sposób każdy z nas może przyczynić się do ich ratowania. Owady te zapylają 78% roślin na naszej planecie, z których powstaje 1/3 żywności! Zapraszamy na stronę akcji www.pomagamypszczolom.pl oraz profil na Facebooku https://www.facebook.com/ZKujawskimPomagamyPszczolomAmbasadorzy akcji „Z Kujawskim pomagamy pszczołom 2012”:• prof. dr hab. Jerzy Wilde, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie• dr hab. Paweł Chorbiński, prof. nadzw., Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu• dr Anna Krzysztofiak, dr Lech Krzysztofiak, Wigierski Park Narodowy• Maja Popielarska, autorka ogrodniczego programu poradnikowego „Maja w ogrodzie”, prezenterka pogody w telewizji TVN, TVN 24 i TVN Meteo.Kampanię wspierają: Zespół Szkół Rolniczych CKP w Pszczelej Woli, Stowarzyszenie Pszczelarzy Polskich „POLANKA”, Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych, Polski Związek Pszczelarski, Pszczelnicze Towarzystwo NaukoweZT Kruszwica S.A., organizator akcji „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, to największy w Polsce i jeden z największych w Europie Środkowej przetwórca nasion oleistych i producent tłuszczów roślinnych. Spółka specjalizuje się w produkcji olejów konfekcjonowanych, margaryn oraz tłuszczów dla potrzeb przemysłowych. Główne marki to: Kujawski z Pierwszego Tłoczenia, Kujawski 3 Ziarna, Oliwier, Floriol Omega 3, Bartek, a także margaryny konsumenckie: Smakowita, Masło Roślinne, Manuel, seria „Z Kruszwicy”. W grupie produktów profesjonalnych główne marki to Amada, Maestra oraz Jedyna, Olfryt, Tytan. Firma jest częścią Grupy Bunge – światowego lidera w przetwórstwie nasion oleistych i największego na świecie producenta olejów roślinnych.

od 7 lat
Wideo

Kalendarz siewu kwiatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto