Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Gocław. Komisja Europejska zatwierdza dofinansowanie

baw
Tramwaj na Gocław. Komisja Europejska zatwierdza dofinansowanie
Tramwaj na Gocław. Komisja Europejska zatwierdza dofinansowanie Fot. Archiwum / Szymon Starnawski
Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie do budowy 4-kilometrowego odcinka trasy tramwaj na Gocław. To jedna z kluczowych miejskich inwestycji, przygotowywanych przez Tramwaje Warszawskie. Projekt może ruszyć w przyszłym roku. Dalsza część artykułu poniżej.

Komisja Europejska potwierdziła, że planowana inwestycja otrzyma dofinansowanie z funduszy UE. - To doskonała wiadomość dla wszystkich warszawiaków. Rozbudowa transportu szynowego to nasz priorytet i zależy nam żeby ta linia powstała jak najszybciej - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent Warszawy.

- Ten projekt pomoże w rozwoju dzielnicy Gocław, czyniąc ją bardziej dostępną. Ale wszyscy mieszkańcy Warszawy będą mogli się cieszyć z lepszej jakości powietrza, jako że projekt przyczyni się do redukcji ilości spalin w stolicy - dodała Corina Creţu, unijna komisarz ds. polityki regionalnej.

Jaka będzie trasa na Gocław?
Nowa linia o długości niemal 4 km zostanie poprowadzona od alei Waszyngtona wzdłuż niezabudowanego brzegu Kanału Wystawowego, gdzie powstanie zielony zadrzewiony pas o szerokości kilkudziesięciu metrów, oddzielający trasę od zabudowań.

Zobacz również: Tramwajowa rewolucja w Warszawie. Te inwestycje odmienią kilka dzielnic

Dalej, na osiedlu Gocław, linia tramwajowa zostanie zbudowana wzdłuż ul. Bora Komorowskiego i skończy się pętlą w okolicach Trasy Siekierkowskiej. Projekt budowy nowej linii tramwajowej obejmuje także modernizację torów na Al. Waszyngtona między Rondem Wiatraczna a Rondem Waszyngtona.

W ramach inwestycji zostanie zbudowanych 8 przystanków, a 9 zostanie zmodernizowanych pod kątem obsługi osób niepełnosprawnych. Tramwaj z osiedla Gocław przejedzie nad aleją Stanów Zjednoczonych, gdzie Tramwaje Warszawskie zaplanowały wygodny punkt przesiadkowy do autobusów jadących np. w kierunku stacji Metro Politechnika. Inwestycji będzie towarzyszyć kupno 18 nowych jednokierunkowych tramwajów. Jej łączna wartość wyniesie 396 mln zł przy dofinansowaniu UE w wysokości 62 mln zł.

Tramwaj do Wilanowa i po ul. Kasprzaka
To niejedyne tramwajowe inwestycje finansowane z UE. Tramwaje Warszawskie zaplanowały również budowę linii tramwajowej do Wilanowa i po ul. Kasprzaka. Długość trasy do Wilanowa wyniesie prawie 12 km, będzie na niej 18 przystanków, w tym jeden podziemny z tunelem na Dworcu Zachodnim.

Trasa tramwajowa na ul. Kasprzaka będzie miała długość 2,4 km i powstanie na niej łącznie 6 peronów.
Kolejne zadanie to budowa nowej, piątej zajezdni na Annopolu oraz zakup ponad 200 wagonów tramwajowych. Wszystkie inwestycje finansowane w ramach obecnej perspektywy UE muszą być rozliczone do 2023 roku.


od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto