To jedna z kluczowych inwestycji komunikacyjnych ostatnich lat. Tramwaj na Wilanów ma być brakującym ogniwem w układzie komunikacyjnym nowego osiedla mieszkaniowego. Pierwotnie cała trasa miała być gotowa w 2020 roku. Obecnie mówi się ostrożnie o terminie dwa lata późniejszym, choć pewne odcinki będą gotowe wcześniej. Cała inwestycja jest warta ok. 670 mln zł, z czego niecała połowa zostanie przeznaczona na budowę linii. Reszta, to zakup dwukierunkowych tramwajów. Na Wilanowie nie będzie typowej pętli, a kraniec, dlatego potrzebne będą pojazdy tego typu.
W tej chwili trwają debaty nad przebiegiem trasy. Wiadomo, że pod Dworcem Zachodnim zostanie zbudowany tunel. Okazuje się, że tory zostaną pociągnięte również w kierunku Woli. Tam proponowane jest rozwidlenie w okolicach Ordona i Krzyżanowskiego. Nie wiadomo też jaka będzie trasa koło Pola Mokotowskiego. Rozważane są również dwa warianty zakończenia trasy. Po roku 2022 ma powstać dalsza część ciągnąca się aż do Południowej Obwodnicy Warszawy (obecnie w budowie). Planiści zastanawiają się czy trasę zakończyć przy ulicy Vogla czy na Błoniach Wilanowskich.
W tej wersji nie uwzględniono jeszcze przedłużenia w kierunku Woli i Kasprzaka.
Według portalu transport-publiczny.pl całość inwestycji będzie realizowana etapami. Pierwsze z nich, od Dworca Zachodniego do al. Krakowskiej oraz przez al. Niepodległości i Sobieskiego do Wilanowa, mają być gotowe w 2020 roku. Przez następne dwa lata budowany będzie tunel pod Dworcem Zachodnim oraz odcinek wzdłuż Pola Mokotowskiego.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?