Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaje na ul. Kasprzaka. Nowa trasa na Woli w 2023 roku [WIZUALIZACJE]

Joanna Postrzednik
Wizualizacja zespołu przystankowego Reduta Wolska w wariancie W1 położonego w miejscu istniejącej jezdni północnej ul. Kasprzaka – widok w kierunku ul. Redutowej.
Wizualizacja zespołu przystankowego Reduta Wolska w wariancie W1 położonego w miejscu istniejącej jezdni północnej ul. Kasprzaka – widok w kierunku ul. Redutowej. tramwajnakasprzaka.pl
Tramwaje na ul. Kasprzaka coraz bliżej. W czwartek podpisano umowę na zaprojektowanie nowej trasy tramwajowej między ul. Wolską i Skierniewicką. Trzyipółkilometrowy odcinek z sześcioma nowymi przystankami będzie gotowy w 2023 roku. Inwestycja pochłonie łącznie 116 milionów zł. Dalsza część artykułu poniżej.

Nowa trasa w 2023 roku

W czwartek 6 grudnia Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na zaprojektowanie nowego połączenia tramwajowego na ul. Kasprzaka. Trasa o łącznej długości 3,5 km umożliwi mieszkańcom południowej Woli szybko dojechać do centrum oraz do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego. Projekt trasy ma być gotowy za 12 miesięcy, a pierwszy tramwaj pojedzie ulicą Kasprzaka najwcześniej w 2023 roku.

Projekt ma objąć budowę i przebudowę tras tramwajowych: na ul. M. Kasprzaka (między ul. Karolkową i Sowińskiego) oraz na ul. Wolskiej (od ul. Elekcyjnej do M. Kasprzaka). Firma BPBK SA, która zajmie się projektowaniem, będzie miała obowiązek uzyskania decyzji administracyjnych potrzebnych do przeprowadzenia robót budowlanych.

Długość nowej trasy wyniesie ok. 3,5 km – na odcinku 2 km zbudowane zostanie zupełnie nowe torowisko, a istniejące tory na ul. Wolskiej i Kasprzaka, mające blisko 1,2 km, zostaną zmodernizowane.

Sześć nowych przystanków

W projekcie przewidziano sześć nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tramwaj zapewni kilku tysiącom nowych mieszkańców szybki i wygodny dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego, a także do centrum Warszawy. Tory na Kasprzaka będą obsadzone zielenią.

Najważniejsze informacje o nowej trasie

nowe tory: 2,3 km
tory modernizowane: 1,2 km
nowe perony: 6
modernizowane perony: 2
wartość zamówienia: 2,6 mln zł brutto
czas opracowania dokumentacji: łącznie 12 miesięcy


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto