Blisko 300 podpisów za i mniej niż 10 przeciw - to odpowiedź na zamieszczoną w sieci petycję w sprawie trzeciego otwarcia systemu trolejbusowego w Warszawie. W pierwszej połowie września wystosował ją do ZTM-u Adrian Pawłow z Białegostoku. - Są ekologiczne, ciche i mogą odciążyć inne środki komunikacji miejskiej - takie zalety trolejbusów wymienia twórca petycji.

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij
Stosunek głosów "przeciw" i "za" sugeruje, że idea przywrócenia trolejbusów w stolicy podoba się warszawiakom. - Kiedyś jeździłam warszawskimi trolejbusami. To tańsze rozwiązanie od budowy nowych trakcji tramwajowych, bo nie potrzeba szyn - pisze pod petycją Bożena Chylak. - Jestem za przywróceniem linii trolejbusowych. Na pewno będzie można nimi przewozić rowery za darmo tak jak tramwajem. Poza tym są ekologiczne - wyjaśnia swoją aprobatę dla petycji kolejny warszawiak, Ryszard Gniazdowski.

Jednak pojawiają się także głosy sprzeciwu. - Niepotrzebne zamieszanie. Najpierw należałoby poprawić obecną komunikację tramwajową, na co pewnie nie stać miasta po dofinansowaniu ITI - pisze Konrad Różycki.

Czy Unia Europejska zechciałaby dofinansować pomysł budowy sieci trolejbusowej? Bez wątpienia służyłoby to ochronie środowiska. - Trolejbusy, owszem, są ciche i ekologiczne, ale nie są efektywne. To jest równie ważne. Dlatego naszym priorytetem jest rozwój transportu szynowego, przede wszystkim linii tramwajowych - mówi rzecznik prasowy ZTM-u Igor Krajnow. Trzeba też pamiętać, że trolejbusy nie rozładowałyby korków ulicznych.

Adrian Pawłow proponuje również wprowadzenie duobusów. - Taki rodzaj trolejbusu posiadający dwa silniki - elektryczny i spalinowy - jest uniwersalny. Może dojechać nawet tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnych. Również gdy będzie awaria prądu, kierowca może podłączyć silnik spalinowy - pisze w swoim wniosku do ZTM-u.

Mimo to na przywrócenie trolejbusów w Warszawie nie ma szans. - Nie istnieje żadna infrastruktura, która pozwoliłaby wprowadzić trolejbusy do Warszawy. A jej stworzenie byłoby drogą inwestycją. Poza tym trolejbusy przegrywają z transportem szynowym: niskopodłogowy tramwaj zabiera wiele więcej pasażerów - podsumowuje Igor Krajnow.

Czytaj także

    Komentarze (2)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Maniek (gość)

    kurko napisał:

    Redaktor gazeta Polska wcale nie ma racji! Trolejbusy zmniejszyły by tłoki ale by korkowały ulice tj. inne pojazdy, żeby było luźniej to niech ZTM wyznaczy godziny wg. rozkładu jazdy dla danej linii autobusowej czy trolejbusowej to będzie w porzo. Adrian z Białegostoku jest genialny i dla tego należy się go słuchać bo on ma rację na złagodzenie komunikacji miejskiej, bo tym więcej systemów transportu tym mniejsze zatłoczenia. Kumalski?

    E-petycja o trolejbusach do stołecznego miasta istnieje na [url="http://www.petycje.pl/4377"]www.petycje.pl/4377[/url] i teraz jest już prawie 600 podpisów za i prawie 20 przeciw. Wy też możecie się teraz podpisać i jest jeszcze czas i okazja na to okazja by się podpisać, wejdźcie najpierw na http://www.zielonakomunikacja.lublin.pl/ by się przekonać że trolejbusy są naprawdę ekologiczne i to wszystko na tyle co napisałem.



    Szczerze się z tobą zgadzam, bo trolejbusy i tak poprawiają zmniejszenie tłoków, bo tym więcej systemów transportu tym więcej luźnych pojazdów komunikacji miejskiej. Całkiem nie zły pomysł na inwestycję trolli. Autobusy, tramwaje, metro, SKM i WKD nie starczą nam gdyż nie ma trolejbusów, i było by dobrze żeby była taka inwestycja troli by ludzie mogli by jak najłatwiej dojechać, wszyscy powinniśmy mieć trolejbusy tj. autobusy i tramwaje by jak najłatwiej można było dojechać. I to jest bardzo dobry pomysł że trolejbusy zostaną już po raz trzeci zrealizowane, byle na zawsze.

    kurko (gość)

    Redaktor gazeta Polska wcale nie ma racji! Trolejbusy zmniejszyły by tłoki ale by korkowały ulice tj. inne pojazdy, żeby było luźniej to niech ZTM wyznaczy godziny wg. rozkładu jazdy dla danej linii autobusowej czy trolejbusowej to będzie w porzo. Adrian z Białegostoku jest genialny i dla tego należy się go słuchać bo on ma rację na złagodzenie komunikacji miejskiej, bo tym więcej systemów transportu tym mniejsze zatłoczenia. Kumalski?

    E-petycja o trolejbusach do stołecznego miasta istnieje na www.petycje.pl/4377 i teraz jest już prawie 600 podpisów za i prawie 20 przeciw. Wy też możecie się teraz podpisać i jest jeszcze czas i okazja na to okazja by się podpisać, wejdźcie najpierw na http://www.zielonakomunikacja.lublin.pl/ by się przekonać że trolejbusy są naprawdę ekologiczne i to wszystko na tyle co napisałem.

    Więcej na temat: