Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwa kampania ITAKI "Po niektórych znika ślad" [wideo]

Arkadiusz Gołka
foto za YouTube
Jej celem jest zwrócenie społecznej uwagi na liczne przypadki zaginięcia bliskich nam osób.

Co roku w naszym kraju zgłaszanych jest kilkanaście tysięcy zaginięć. Od 2010 roku ich liczba niepokojąco wzrasta. Cztery lata temu policjantom zgłoszono 14 389 osób zaginionych. Natomiast w 2014 roku było już w sumie 17 887 przypadków zaginięcia. Co roku około 7 tys. zgłoszeń dotyczy dzieci.

Chyba nie ma osoby, którego nie widziała w swoim miejscu zamieszkania lub pracy czy nauki plakatu z pilną informacją o zaginięciu jakiejś osoby (ze zdjęciem lub bez).

Dzięki kampanii „Po niektórych znika ślad” Fundacja Itaka, zajmująca się poszukiwaniem osób po których wszelki ślad zaginął, chce zwrócić uwagę na problem zaginięć oraz potrzeby osób, które dotknęła ta tragedia.

Przyczyny zaginięć są różne i zależą od grupy wiekowej danego przypadku. Małe dzieci najczęściej giną z powodu braku należytej opieki ze strony rodziców i opiekunów. Zdarza się jednak, że przyczyną jest porwanie rodzicielskie, czy - co gorsza- przestępstwo: uprowadzenie, pedofilia albo morderstwo.

Często przyczyną zaginięć starszych dzieci i młodzieży jest ucieczka. Dzieci uciekają z rozmaitych powodów, również z tak dobrzy sytuowanych rodzin bez widocznych problemów wychowawczych. Najczęściej młody człowiek ucieka wtedy, kiedy problemy z którymi się zmaga go przerastają - nauka, praca, życie osobiste. W przypadku osób dorosłych często zdarzają się wypadki czy urazy powodujące zaniki pamięci. Niektórzy zaginieni są ofiarami przestępstw (np. uprowadzenia czy morderstwa). Przyczyną zaginięcia w przypadku starszych osób bywają choroby: wylew, zawał, padaczka, choroba Alzheimera, depresja czy choroby psychiczne.

Znikają również ludzie zdrowi. Wiele osób świadomie zrywa kontakty z bliskimi. Poprzez swoją kampanię ITAKA chce dotrzeć również do nich, przekonać aby dali znak życia. Dotyczy to w dużej mierze ludzi, którzy od dawna żyją za granicą lub urządzili sobie nowe życie, a pozostawione rodziny wciąż czekają na ich powrót.

W ramach kampanii Fundacja ITAKA przygotowała: spot telewizyjny, radiowy oraz do metra, które są emitowane w różnych mediach . Zostaną również opracowane ulotki informacyjne skierowane do kilku grup wiekowych, w celu ich rozdystrybuowania w całej Polsce.

W spocie wypowiadają się rodziny różnych osób zaginionych, widzimy też przebitki ze zdjęciami poszukiwanych.

Współorganizatorem kampanii jest Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.

Spoty Kampanii przygotowała Agencja PARALOTNA www.paralotna.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto