Do przetargu na budowę fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy (wraz z tunelem pod Ursynowem), ogłoszonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zgłosiło się kolejnych 10 firm. Odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa (o długości 4,6 km), wraz z tunelem na Ursynowie, ma być gotowy w II kwartale 2019 roku. GDDKiA zamierza przeznaczyć na realizację tej inwestycji około1,61 mld złotych.
Tunel pod Ursynowem
Tunel ma mieć długość ok. 2,3 km i będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Poprowadzony będzie m.in. pod I linią metra. Każda z dwóch jezdni będzie mieć po trzy pasy ruchu i pas awaryjny (o szerokości ok. 14,5 metra). Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi, a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską.
Zobacz też: Remont Wołoskiej. Od marca bez "17". Jak dojeżdżać do pracy w czasie remontu?
Wykonanie całości inwestycji POW zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
- odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
- odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
- odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?