Imponujące tempo pracy wykonawców metra na Pradze i Targówku. Zakończono już budowę tuneli na całej długości trasy na prawym brzegu Wisły. Wszystkie prace, wraz z powstaniem stacji, zakończą się w połowie przyszłego roku. Wtedy rozpoczną się testowe przejazdy pociągów.
- Jesteśmy w tunelu łączącym Targówek i Pragę-Północ, tunele pod ziemią przekraczają granice dzielnic. Długość tego tunelu to ok. 650 m, pociąg metra pokona ją w 2 minuty – powiedziała prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz. - Mieszkańcy będą mieli szybkie i wygodne połączenie z centrum miasta a tam, za pośrednictwem pierwszej linii będą mogli sprawnie przemieścić się dalej - dodaje.
Dwie tarcze TBM drążyły przez siedem miesięcy. Powstały dwa równoległe tunele o długości 2,2 km każdy. Obecnie na stacjach trwają prace związane z murowaniem pomieszczeń. Rozpoczęto wykonywanie tynków w głównych pomieszczeniach technologicznych. Wykonywane są słupy docelowe stacji oraz perony pasażerskie. Na powierzchni widać już konstrukcje przyszłych wejść do stacji.
Na Pradze i Targówku buduje firma Astaldi z Włoch. Kwota kontraktu wynosi 1,066 mld zł. Za te pieniądze powstanie 3,12 km trasy, ze stacjami Szwedzka (C16), Targówek (C17) oraz Trocka (C18) wraz z torami odstawczymi. To tu pociągi będą zawracać do czasu budowy metra na Bródno.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?