Rozstrzygnięto przetarg na realizację dalszej części drugiej linii metra. Trasę podziemnej kolejki będą budować Turcy i Włosi, którzy pracowali na centralnym odcinku. W sumie zaproponowali aż o 900 mln zł mniej niż zakładał Ratusz.

Odcinek zachodni, od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do torów odstawczych za stacją C6 wybuduje turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. za 1,148 mld zł. W stronę Targówka budować będzie włoska spółka Astaldi S.p.A. za 1,067 mld zł. Tam powstanie tunel od szlaku za stacją C15 Dworzec Wileński do torów odstawczych za stacją C18. Oznacza to, że w sumie będziemy mieli 6 nowych stacji. W stronę Woli: C8 Płocka, C7 Młynów i C6 Księcia Janusza. Natomiast po drugiej stronie, w kierunku Targówka pojedziemy przez następujące stacje: C16 Szwedzka, C17 Targówek i C18 Trocka. Według kontraktu przejedziemy nimi w 2019 roku.

Wykonawcy łącznie, za budowę dalszej części II linii metra zaproponowali 2,21 mld zł. Miasto zarezerwowało na ten cel aż o 900 mln zł więcej. Zapytaliśmy Ratusza na co przeznaczona zostanie nadwyżka finansowa.
- Oszczędność na metrze wynosi pozornie ponad 900 mln zł. Jednak inwestycja jest realizowana przy wsparciu Unii Europejskiej, które wynosi 70%. Wraz ze zmniejszeniem kosztów, zmniejszy się również kwota dofinansowania, wobec tego oszczędności będą mniejsze - tłumaczy Bartosz Milczarczyk, rzecznik UM Warszawa.

W marcu br. otwarto centralny odcinek II linii metra. W związki tym, na razie kolejką możemy jeździć od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Po otwarciu kolejnego fragmentu, trasa wydłuży się o sześć stacji. Zgodnie z kontaktem prace nie mogą potrwać dłużej niż 38 miesięcy. Oznacza to, że inauguracja nastąpi na przełomie 2018 i 2019 roku. Wtedy - jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem - przejedziemy się metrem z dalekiej Woli aż na Targówek. Trasa ta będzie liczyć 13,5 km.

To nie koniec inwestycji na II linii metra. Cała trasa ma liczyć aż 31,5 km. Według wstępnych prognoz zakończenie wszystkich prac nastąpi za siedem lat. Między 2019 a 2022 ma powstać reszta stacji. Niepewne są jednak losy odnogi w kierunku Gocławia. Być może ten odcinek zostanie włączony do planowanej III linii metra i powstanie w późniejszym terminie. Nie wiadomo również czy zostanie wybudowane przedłużenie trasy w stronę Bemowa i Chrzanowa. Tam miasto czeka na budowę nowych osiedli. Nim powstaną, doprowadzenie metra w te rejony byłoby nieopłacalne.


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres patronaty@naszemiasto.pl
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres projektyspecjalne@naszemiasto.pl

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!