Zmiana dotyczy projektu nowelizacji znoszącej konkurencję na przesyłki urzędowe i sądowe, które mają być doręczane przez tzw. operatora wyznaczonego. Możliwość zareklamowania niedostarczonej przesyłki i uzyskania z tego tytułu odszkodowania wprowadzono w 2013 roku, czyli stosunkowo niedawno. Okazuje się jednak, że prawo to było przez konsumentów nadużywane, często również do wyłudzania pieniędzy.
Poczta Polska wyliczyła, że w pierwszej połowie 2016 roku otrzymała blisko 13,4 tys. reklamacji i wypłaciła łącznie 2 mln złotych odszkodowań. Według ustawy stawka odszkodowania to 50-krotność opłaty za przesyłkę rejestrowaną, czyli 145 zł.
Okazuje się, że procedura uzyskania odszkodowania była bardzo prosta. Wystarczyło, aby klient złożył oświadczenie, że przesyłka została wysłana i nie dotarła do adresata, by Poczta Polska wypłaciła pieniądze.
Czytaj też: Nowa podstawa programowa w szkołach. Dzieci będą uczyć się m.in. gry w szachy
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?