Statystyki przedstawione przez warszawskich urzędników obejmują okres do połowy listopada. W analogicznym okresie ubiegłego roku, ofiar śmiertelnych na drogach było więcej - 45. Ostatecznie w całym 2017 roku na ulicach Warszawy śmierć poniosło 50 osób. W tym roku po raz pierwszy od dawna uda się prawdopodobnie zejść poniżej tego poziomu.
W porównaniu z ubiegłymi latami, przeskok jest jeszcze większy. W 2016 roku ofiar śmiertelnych na warszawskich ulicach było 54, w 2015 r - 61, w 2014 r - 65, zaś w 2013 r - 74. Trend pozwalający uwierzyć w to, że na warszawskich ulicach jest coraz bezpieczniej, jest mocno zauważalny.
Zobacz też: Ulice w Warszawie. Tutaj kierowcy najczęściej przekraczają prędkość [RAPORT]
Niestety, większe bezpieczeństwo nie oznacza, że warszawscy kierowcy zaczęli w większym stopniu respektować przepisy. Tutaj oficjalne raporty nie napawają optymizmem. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie sprawdził prędkość ponad trzech milionów samochodów. W ponad stu miejscach na ulicach Warszawy rozstawione są specjalne urządzenia do analizowania prędkości z jaką poruszają się samochody. Na podstawie danych, które Zarząd Dróg miejskich zbierał przez 132 dni, wytypowano szczególnie niebezpieczne odcinki w stolicy. Na niektórych trasach nawet 96,7 % kierowców przekracza dopuszczalną prędkość.
Ratusz w ostatnich latach prowadzi walkę z niebezpiecznymi przejściami dla pieszych. Przejścia są skrupulatnie badane, a te najbardziej niebezpieczne zyskują dodatkowe oznaczenia, oświetlenie oraz progi lub wyspy spowalniające pojazdy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?