Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa Gdańska. Dodatkowy tunel dla podróżnych ale bez punktów handlowych

baw
Travelarz / Creative Commons 3.0
W czasie remontu linii średnicowej dworzec Warszawa Gdańska będzie obsługiwać większość dalekobieżnego ruchu przelotowego. Aby było to możliwe sam budynek dworca, perony jak i ich otoczenie muszą zostać przebudowane. PKP PLK zdecydowały co się zmieni na gdańskim.

Niewielki dworzec Warszawa Gdańska w czasie remontu warszawskiej linii średnicowej będzie musiał przyjąć codziennie tysiące pasażerów ruchu dalekobieżnego.To na ten dworzec zostanie skierowana większość ruchu.

PKP PLK zdecydowało, że na gdańskim powstanie dodatkowy tunel, nowa kładka, a także dojście z peronów na wiadukt w ciągu Mickiewicza i Andersa. Zarządca infrastruktury kolejowej zapowiada też poszerzenie przejścia w istniejącym tunelu łączącym perony ze stacją metra.

Warszawa Gdańska czeka na zmiany

Obecnie dworzec posiada tylko jeden tunel, który łączy ul. Zajączka i perony ze stacją metra Dworzec Gdański i przystankami tramwajowymi w ciągu Słomińskiego. Ten tunel zostanie wyremontowany i poszerzony
- Zlikwidowane zostaną lokale gospodarcze, co umożliwi sprawne dojście na stacje większej liczbie pasażerów - mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Zarządca infrastruktury kolejowej planuje się też budowę nowego tunelu z windami na perony, zlokalizowanego po stronie zachodniej, bliżej ulicy Kłopot. Dla wygody pasażerów oba obiekty będą wyposażone w schody ruchome . Dodatkowo, przy rondzie przy ulicy Kłopot PLK chce wybudować kładkę z windami. Ma ona ułatwić wyjście pieszym na dwie strony miasta.
- Planujemy także połączenie kładką dla pieszych wiaduktu Generała Andersa z peronami. Nowy obiekt ma być zadaszony i wyposażony w windy dla osób o ograniczonej mobilności - dodaje Jakubowski.

PKP PLK planuje, że prace na dworcu Warszawa Gdańska zakończą się w pierwszym kwartale 2020 roku.

Zobacz także: Żerań FSO i Port Żerański zmienią się w osiedla? Jest reakcja na plany miasta

Prace na linii średnicowej powinny rozpocząć się w 2020 roku. PKP nie zdecydowały jeszcze czy będzie remontowana w jednym czasie linia podmiejska i dalekobieżna, czy też prace będą prowadzone oddzielnie na dwóch liniach. Decyzja w tej sprawie zapadnie jesienią.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto