Zamkną tory, i jak tu dojechać? Wojewoda lubelski właśnie wydał pozwolenie modernizację linii kolejowej nr 7 na odcinku Pilawą a Dęblinem. To kolejny krok w stronę wielkiej modernizacji trasy Lublin – Warszawa.
- W ramach projektu Polskie Linie Kolejowe zmodernizują 150 km linii kolejowej, sieć trakcyjną, wymienią rozjazdy oraz zamontują urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na odcinku Otwock – Pilawa wybudowany zostanie drugi tor. Po modernizacji linii nr 7 prędkość pociągów wzrośnie do 160 km/h, a najszybsze składy pokonają trasę z Lublina do Warszawy w 90 minut - przypomina Łukasz Kwasiborski z biura prasowego PKP PLK.
Podczas modernizacji torów ruch pasażerski będzie prowadzony po jednym torze pomiędzy Pilawą a Garwolinem. Na pozostałych odcinkach remontowanej trasy będzie obowiązywała komunikacja zastępcza. Pociągi z Lublina do Warszawy będą jeździły trasą objazdową po linii Łuków - Lublin Północny (nr 30). Na początku 2019 r. składy wrócą na zmodernizowany odcinek od Pilawy do Lublina. Wtedy prace przeniosą się na odcinek Pilawa - Otwock i powinny zakończyć się rok później.
Modernizacja trasy kolejowej Warszawa - Lublin
W latach 2017-2020 zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa na odcinku Otwock – Lublin. W zakresie I etapu ujęto też budowę drugiego toru na odcinku Otwock – Pilawa, który obecnie stanowi wąskie gardło i znacząco ogranicza przepustowość na linii. Zmodernizowana trasa będzie umożliwiała prowadzenie ruchu pasażerskiego z prędkością 160 km/h oraz towarowego z prędkością 120 km/h.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?