Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa walczy z rakiem szyjki macicy

Redakcja
Od 22 do 28 stycznia trwają obchody Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy, do którego przyłączyła się Warszawa. Na znak walki z wirusem HPV, będącym główną przyczyną tego nowotworu, trzy stołeczne pomniki kobiet przyozdobiono szarfami, a Pałac Kultury i Nauki w tym tygodniu jest podświetlony na symboliczny, różowy kolor.

Działania te wpisują się w kampanię społeczną „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”, której organizatorzy od lat nawołują do edukacji w zakresie profilaktyki nowotworowej. Wielką potrzebę takich działań potwierdzają wyniki badania GfK Polonia – zaledwie co czwarta Polka kojarzy fakt, że raka szyjki macicy wywołuje wirus HPV.

Czytaj także: Protest przeciw ACTA w Warszawie. W manifestacji brało udział kilka tysięcy osób [ZDJĘCIA, WIDEO]

W listopadzie 2011 zainicjowano kolejną edycję kampanii społecznej „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”. Tym razem organizatorzy postawili na innowacyjny przekaz w mediach społecznościowych. Na Facebooku pod adresem www.facebook.com/kobiecysekret uruchomiono unikalny profil skierowany do kobiet. Strona zgromadziła ponad 50 tys. fanek, a specjalnie dla nich twórcy kampanii uruchomili grę edukacyjną „Catch Papilloma” popularyzującą wiedzę na temat wirusa brodawczaka ludzkiego, będącego główną przyczyną raka szyjki macicy.

Przed startem kampanii na profilu Kobiecy Sekret przeprowadzono akcję edukacyjną o nazwie Inspirująca Loteria, dzięki której porcję wiedzy na temat HPV niespodziewanie otrzymały dziesiątki tysięcy internautek. Podobne wydarzenia edukacyjne organizowano w galeriach handlowych, gdzie setki kobiet otrzymały inspirujący prezent, w postaci pluszowego wirusa HPV. Przez ponad dwa miesiące o zagrożeniu rakiem szyjki macicy i działaniach profilaktycznych na Facebooku żywo dyskutowały tysiące kobiet.

Czytaj także: Przyjdź na domówkę w IKEA

Z pomocą partnerów i patronów medialnych przesłanie kampanii trafiło do milionów Polaków. „To pierwsza kampania na temat raka szyjki macicy w Polsce prowadzona na Facebooku. Okazuje się, że media społecznościowe są świetnym miejscem do organizowania działań edukacyjnych na ogromną skalę. Dziewczyny chętnie angażowały się w kampanię na Facebooku – grały w Catch Papilloma, uczestniczyły w unikalnym Konkursie Piękności, ale przede wszystkim żywo ze sobą dyskutowały dzieląc się swoimi doświadczeniami. Niezwykle ważne jest to, że przez ponad dwa miesiące fanki Kobiecego Sekretu w rozmowach zachęcały się nawzajem do podejmowania działań profilaktycznych.” – mówi Magdalena Siarkowska z biura organizacyjnego kampanii „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy.”

Źródło: Materiały prasowe

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto