Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawiacy Wpadli W Lodową Przepaść

Reklama
Reklama
W miniony weekend, podczas gdy temperatura przekraczała 30 stopni Celsjusza, mieszkańcy stolicy masowo wskakiwali w lodową otchłań. Imponujący asfalt art o rozmiarze 180 m² zachwycił. Obok dworca Warszawa Centralna nieustannie przybywali nowi miłośnicy sztuki ulicznej. Wszyscy podziwiali trójwymiarowy efekt współpracy artysty Ryszarda Paprockiego z marką Lech Premium.

Lodowa przepaść w centrum miasta, czyli najnowsze dzieło Ryszarda Paprockiego, wzbudziło duże zainteresowanie. Część mieszkańców stolicy, miłośników sztuki, przyszła specjalnie by obejrzeć malowidło. Gros z nich stanowili jednak przypadkowi przechodnie. Jedni z zaciekawieniem, inni z odrobiną nieśmiałości przyglądali się mroźnej otchłani. Ponieważ z nieba lał się żar, radość warszawiaków którzy choć na chwilę mogli poczuć orzeźwienie, była duża. – Zauważyłam to malowidło już z daleka. Jednak dopiero z tego miejsca widać, że jest 3D– mówi Agata, mieszkanka Warszawy. Dzieło Paprockiego jest trójwymiarowe, dlatego też mieszkańcy stolicy, stojący na nim w odpowiednim punkcie, mieli złudzenie jakby właśnie spadali w czeluści lodowych klifów.

 

Jak można było się dowiedzieć na miejscu, stworzenie takiego obrazu wymaga długich przygotowań. Etap projektowania może trwać do miesiąca, z kolei realizacja w miejscu publicznym nawet trzy. – Nieprzypadkowo postanowiłem zająć się sztuką, którą nie każdy artysta potrafi wykonać. Chciałem połączyć wykorzystanie przestrzeni z abstrakcją – tłumaczy Ryszard Paprocki, autor pracy. – _Tym razem moją inspiracją było pragnienie kojącego zimna, które towarzyszy nam latem – _dodaje.

Prawidłowy odbiór kreacji Ryha uzależniony jest od właściwego punktu widzenia. Przy jej tworzeniu nie potrzeba innych narzędzi poza wyobraźnią twórcy. – Nieprzypadkowo zwróciliśmy się do Ryszarda Paprockiego. Jest on znany z tworzenia trójwymiarowych malowideł w przestrzeniach miejskich – mówi Maria Rychlicka-Furmaga, starszy kierownik marki Lech Premium. – _Chcemy, aby wykreowana przez niego w Warszawie iluzja lodowego kanionu, stała się źródłem krystalicznego orzeźwienia dla każdego przechodnia – _dodaje.

 

Galeria - zobacz!

 

Dzieło można podziwiać do niedzieli (13.07.)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto