Brzmi niewiarygodnie, ale tak właśnie wygląda rzeczywistość, którą tworzą właściciele marki Elementy. Bartek i Marta rozpoczynali swoją przygodę z modowym biznesem w małym lokalu przy ul. Marszałkowskiej. Szybko okazało się, że ich pomysł wymaga większych przestrzeni, aż w końcu udało im się zacumować na Pradze, gdzie stworzyli magazyn, początkowo też showroom i szwalnię w industrialnych wnętrzach przy Grochowskiej.
Bartek opowiedział o swoim biznesie. Zobacz wideo:
Dziś, po kilku latach działalności, poza stałą siedzibą firmy po prawej stronie Wisły, mają swój sklep internetowy, butik w luksusowym Domu Handlowym Mysia 3, butik w we Wrocławiu, a wkrótce też - sklep w prestiżowej, zrewitalizowanej Elektrowni Powiśle. Czemu zawdzięczają swój sukces?
Przede wszystkim: unikalny pomysł
Póki co właściciele marki Elementy stawiają na prowadzenie biznesu w Warszawie. To tutaj - w przeciwieństwie do wielu polskich projektantów, którzy szyją w Łodzi - ulokowali swoją szwalnię i dwa butiki. Poza tym Elementy chcą być poważną konkurencją dla sieciówek. W jaki sposób? Ich ubrania nie są bardzo drogie (w przeciwieństwie do projektów, które możemy znaleźć m.in. na Targach Mody) a wykonano je z materiałów najwyższej jakości. Kroje, które Elementy proponują, są wygodne i uniwersalne.
Poza tym Bartek i Marta stosują "transparentny model sprzedaży". - Pokazaliśmy ile kosztuje nas każdy etap produkcji, a ile faktycznie wynosi nasza marża. W projektowaniu nie ulegamy pogoni za trendami. Tworzymy ubrania funkcjonalne i proste, sprawdzające się zarówno w wirze codziennych obowiązków, podczas biznesowej kolacji jak i na placu zabaw - mówi Bartek.
Wierzymy, że to przemyślany projekt, gatunek materiału, dobra konstrukcja oraz detale sprawiają, że prosta bluzka staje się towarzyszem na lata.
Elementy przekazują 1% z każdego zakupu na inicjatywy społeczne. Co oznacza, że kupując ich ubrania wspieramy projekty podnoszące jakość życia innych ludzi. - Teraz pomagamy w utrzymaniu przedszkola w Ghanie - dodaje Bartek.
Jak powstają Elementy?
Za część biznesową odpowiada Bartek, za projekty ubrań - Marta. Cały proces - od pomysłu do wyprodukowania rzeczy - trwa kilka tygodni. Najpierw powstaje wizja, krój, później trzeba przetestować konkretny materiał, aż następuje projektowanie i szycie. Rzeczy, które wychodzą z grochowskiej szwalni są proste, ponadczasowe i wygodne. W kolekcjach możemy szukać płaszczy, koszul czy długich sukienek. - Sprawdzą się zarówno w wirze codziennych obowiązków, podczas biznesowej kolacji, jak też na placu zabaw. Kobieta, która nosi projekty z naszą metką, jest przede wszystkim świadoma siebie i tego, czego w danej chwili potrzebuje - mówi Marta Garbińska-Włodarczyk, właścicielka i projektantka marki. Dlatego w swojej ofercie Elementy mają przemyślane projekty, które są precyzyjne w formie i wykonaniu. Hołdują powrotowi do dokładności. Zależy im, aby ubranie było „skończone”. - Wierzymy, że przemyślany krój, jakość materiału, dobra konstrukcja oraz detale sprawią, że prosta bluzka stanie się towarzyszką na lata - dodaje Marta.
Elementy - ceny
Przykładowe ceny produktów: Sukienka z golfem wykonana z miękkiej, swetrowej dzianiny (53% wełna, 43% poliester, 4 % elastan) - 199 zł, krótki płaszcz z wełną i moherem (53% wełna jagnięca 25% moher 22% poliamid) - 599 zł, dwurzędowy trencz 100% bawełna - 579 zł.
Elementy, Warszawa - sklepy
Gdzie znajdziecie ubrania warszawskich projektantów?
- elementywear.com,
- butik na Mysiej 3,
- jesienią 2019 - butik w Elektrowni Powiśle.
POLECAMY TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?