Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Węzeł komunikacyjny w „Mordorze”. Metro, tramwaj i SKM-ka. Jak miasto chce pomóc zagłębiu biurowemu?

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
ZMID / mat. pras. / zdjęcie ilustracyjne
Rafał Trzaskowski zapowiedział, że po wyborach rozwiąże problem komunikacyjny w „Mordorze”. Dystrykt biurowy wymaga systemowych rozwiązań. Trzaskowski przedstawił swój pomysł w tej sprawie. Sprawdzamy, jak wyglądają jego plany już po wyborach.

Węzeł komunikacyjny w „Mordorze”. Metro, tramwaj i SKM-ka. Jak miasto chce pomóc zagłębiu biurowemu?

Sto tysięcy pracowników, zatłoczone tramwaje i ciasne, zakorkowane drogi. „Mordor”, jak bywa nazywany Służewiec Biurowy, od lat zmaga się z problemami komunikacyjnymi. Ciągnący się remont Marynarskiej (głównej drogi dojazdowej) komplikuje sytuację pracowników. Jak temu zaradzić?

Największe w Warszawie skupisko biur wymaga rozwiązań systemowych. Te były proponowane w czasie kampanii wyborczej. Słyszeliśmy o metrze, nowej linii tramwajowej, a także o częstszych kursach SKM-ki.

Nowa „komunikacja” w Mordorze?

Zapytaliśmy prezydenta Warszawy o tym, jak miasto przygotowuje się do rozwiązania problemu komunikacyjnego „Mordoru”.

Po pierwsze, krótka linia tramwajowa, która połączy stację SKM-ki „PKP Służewiec” z linią metra (ze stacją Wilanowska - red.). Poza tym częstsze kursowanie tramwajów – powiedział nam Rafał Trzaskowski. Wspomniał też o metrze, nad którym „trwają analizy”.

Metro w „Mordorze” - M4

Kolej podziemna to najdalszy projekt, bowiem Trzaskowski zapowiedział, że zrealizuje go w kolejnej kadencji (2023-2028). M4 ma zaczynać się przy Dworcu Południowym. Zaplanowano stacje:

  • Domaniewska
  • Mokotowska dzielnica biurowa (przy stacji PKP Służewiec).

Dalej metro przez Włochy dojedzie na Ursus, gdzie połączy się z krańcem budowanej właśnie II linii. Oznacza to, że kolej podziemna dojedzie do dzielnicy biurowej najwcześniej pod koniec kolejnej dekady.

Tak wygląda budowa metra na Targówku

II linia metra w Warszawie. Pierwszy pociąg pojechał na Targ...

Więcej SKM-ek

Wcześniej, po konsultacjach z PKP, więcej osób będzie mogło dojechać do „Mordoru” pociągiem.- Będziemy rozmawiali z PKP w sprawie częstszych i dalszych (w stronę Piaseczna) kursów SKM-ki – zapowiada Trzaskowski. Już za poprzedniej kadencji miasto dostało 200 mln zł dotacji z UE na zakup nowych pociągów. W ciągu czterech lat na tory wyjedzie 21 składów przeznaczonych właśnie na tę linię (S9). SKM-ka będzie jeździć z Piaseczna przez Dworzec Zachodni, aż do Legionowa. Cała trasa będzie możliwa do uruchomienia dopiero po remoncie Zachodniego (potrwa do 2022 roku), ale prawdopodobnie już wcześniej uda się zwiększyć częstotliwość kursów Piaseczno-Służewiec-Dworzec Zachodni.

- Pojawi się tam również linia metra – zwraca uwagę Trzaskowski. Okolice stacji PKP Służewiec mają stać się węzłem przesiadkowym. Tuż obok jest już pętla tramwajowa, przystanek SKM, a w przyszłości także stacja metra.

Tramwajem do Wilanowskiej

Najszybciej prace budowlane mają zacząć się na al. Wilanowskiej. Za około 120 milionów złotych ma tam powstać linia tramwajowa łącząca metro Wilanowska z pętlą na Służewcu. Budowa była zaplanowana już za poprzedniej kadencji, ale teraz ma przyspieszyć.

- W tej chwili trwają analizy. Najbardziej zaawansowane są prowadzone w sprawie linii tramwajowej – zapowiada Trzaskowski. Jeżeli wszystko pójdzie z planem, tramwaje przejadą tędy w 2022 roku.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto