Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Większe wpływy do budżetu i mniej gapowiczów - ZTM podsumował 2018 rok

Daniel Świerżewski
Wojciech Gadomski
Same sukcesy - tak w dwóch słowach Zarząd Transportu Miejskiego może podsumować 2018 rok. Ostatnie 12 miesięcy były dla ZTM bardzo udane, o czym poinformowano na konferencji poświęconej. Szczegóły w artykule poniżej.

REKORDOWE WPŁYWY ZA BILETY

Rok 2018 był rekordowy jeśli chodzi o wartość sprzedanych biletów. W minionych 12 miesiącach wyniosła ona aż 955 019 882,10 zł. - Moją ambicją było, żeby ta kwota przekroczyła miliard. To się jeszcze nie udało, ale myślę, że za rok będziemy mogli powiedzieć, że wartość sprzedanych biletów przekroczyła miliard złotych. Interesujący za to jest fakt, że między 2016 i 2017 rokiem ten wzrost wyniósł 882 tysiące złotych, a teraz jest to ponad 8 milionów – powiedziała dyrektor Monika Obrębska odpowiedzialna za kwestie finansowe w ZTM.

Jednocześnie wzrosły oczywiście wpływy ZTM z tego tytułu. Budżet miasta zasiliła bowiem kwota przekraczająca 842 mln zł (o 16 mln zł więcej, niż w 2017 roku). - Przyznam, że odkąd pracuję w ZTM i współpracuję z działem sprzedaży biletów, takiej różnicy nie widziałam. Widać, że działania, które tworzymy dla mieszkańców przekładają się na sprzedaż biletów – dodała. Obrębska.

ILE ZTM SPRZEDAŁ BILETÓW 2018

Z jednej strony wpływy z biletów wzrosły, ale liczba sprzedanych biletów... spadła. - Oczywiście chodzi o bilety kartonikowe. O ile sprzedaż biletów 20-minutowych utrzymuje się się na podobnym poziomie, to sprzedaż biletów dobowych czy 3-dniowch spada na rzecz tych długookresowych – uściśliła.

Najpopularniejsze bilety w 2018 roku:

  • 20-minutowe – sprzedano 44 147 269 sztuk
  • jednorazowe przesiadkowe - 27 101 156 sztuk
  • dobowe - 2 093 859 sztuk
  • długookresowe 30 dniowe - 3 767 194 sztuk
  • długookresowe 90 dniowe - 1 282 982 sztuki

NAJPOPULARNIEJSZE PUNKTY OBSŁUGI PASAŻERA

Wartość biletów sprzedanych w Punktach Obsługi Pasażerów wyniosła w 2018 roku prawie 86 mln zł. Najczęściej odwiedzanym przez pasażerów POP był ten znajdujący się przy Dworcu Wileńskim z wynikiem ponad 10,7 mln zł. Za jego plecami znalazł się POP w centrum (9,8 mln zł) oraz przy Dworcu Centralnym (8,3 mln zł). Dla porównania sprzedaż w kioskach ruchu, salonikach prasowych itp. wyniosła nieco ponad 111 mln zł.

GDZIE NAJCHĘTNIEJ KUPUJEMY BILETY

Warszawiacy najchętniej kupowali bilety w automatach stacjonarnych (na kwotę aż 605 mln zł). O prawie 13 procent wzrosła sprzedaż w biletomatach znajdujących się w tramwajach, autobusach i pociągach (łącznie 122 mln zł). Coraz większą popularnością cieszą się też aplikacje mobilne, które zanotowały wzrost sprzedaży o ponad 77 procent! Obecnie zakup biletu przez telefon komórkowy jest możliwy za pośrednictwem jednej z czterech aplikacji:

  • moBilet
  • mPay
  • SkyCash
  • JakDojadę

ZTM zapowiada, że w 2019 roku do tego grona dołączą dwie kolejne, Mint Mobile i zbiletem.pl.

AGENT MOBILNOŚCI – HIT BENEFIT

Jeszcze w 2017 roku ZTM uruchomił dla firm możliwość dofinansowywania biletów komunikacji miejskiej dla swoich pracowników. Do grudnia 2018 roku podpisano 15 umów (już w styczniu kolejne trzy). W sumie zakodowano 896 biletów o łącznej wartości prawie 245 tysięcy złotych. Rekordzistą jest pracodawca, który kupił swoim pracownikom aż 200 biletów.

MNIEJ GAPOWICZÓW

Jedynym spadkiem, który zanotował ZTM jest... odsetek „gapowiczów”. W 2017 roku wynosił on 4,4 procenta, a w 2018 było to 3 procent. Największy spadek odnotowano w autobusach podmiejskich. Tam kontrolerzy pracowali wyjątkowo intensywnie i odsetek osób jadących bez ważnego biletu spadł z 8,3 proc. do 5,8 proc. Łącznie kontrolerzy przeprowadzili ponad 7,4 mln kontroli (wzrost o 56 proc.). Liczba kar nałożonych na osoby podróżujące bez biletu wyniosła 222 643. - Nam nie chodzi o to, żeby złapać kogoś za jazdę bez biletu i wlepić mu opłatę dodatkową. Naszym celem jest sprzedaż tych biletów. To, żeby każdy kto korzysta z komunikacji miejskiej wnosił opłatę za przejazd – podkreśla Obrębska.

- Możemy być z siebie zadowoleni, ale zawieszamy sobie poprzeczkę wysoko. W 2019 roku zamierzamy wszystkie te wartości jeszcze poprawić. Jak państwo wiecie wpływy z biletów pokrywają około 35 procent kosztów, które wydajemy na komunikację miejską. Resztę dopłaca budżet miasta. Dlatego chciałabym podziękować naszym pasażerom i mamy nadzieję, że podejmowane przez nas działania sprawią, że w 2019 roku jeszcze więcej osób będzie korzystało z komunikacji miejskiej mając ważny bilet – podsumowała dyrektor Katarzyna Strzegowska, wiceszefowa ZTM.


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto