Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wielka powakacyjna rewolucja autobusowa

Grzegorz Bruszewski
Trasa autobusów linii 500 ulegnie znaczącemu skróceniu
Trasa autobusów linii 500 ulegnie znaczącemu skróceniu Materiały prasowe ZTM
Warszawiacy, którzy powrócą z urlopów tuż przez rozpoczęciem roku szkolnego, mogą 1 września zostać zaskoczeni. Zarząd Transportu Miejskiego szykuje dla pasażerów prawdziwą rewolucję. Zniknie jedna z najpopularniejszych linii dla Mokotowa, Śródmieścia i Woli, powstaną nowe linie na Targówku i Białołęce. Z kolei na Pragę pojedzie mniej autobusów, bo oddana już do użytku będzie trasa W-Z, a przecież miasto stawia na tramwaje.

Od 1 września wracają zawieszone na czas wakacji linie: 101, 311, 315, 394, E-2 i E-5. Zawieszona będzie natomiast 408. ZTM ma też dobrą wiadomość dla mieszkańców Białołęki: kursujące tylko podczas porannego szczytu w lato linie ekspresowe E-4 i E-8 będą kursowały również po południu. Dzięki temu zostaną odciążone mocno już zatłoczone linie 508, 510 i 511. - Może jak przed wakacjami uda mi się dojechać bez tłoku do metra i dalej na Mokotów - mówi mieszkająca na osiedlu Nowodwory Anna Bareja, pracownik biurowy.

Skandalem dla części mieszkańców Woli i Dolnego Mokotowa jest pomysł ZTM, by zlikwidować linię 522: po zmianie numeru na 422 będzie jeździła tylko w dni powszednie. - Nie cieszyła się zbyt dużą popularnością w weekendy, więc postanowiliśmy to zmienić - tłumaczy Igor Krajnow, rzecznik ZTM. W soboty i święta pasażerów ma zadowolić częstsze kursowanie linii 131 i 520. Jednak ta pierwsza nie dojeżdża do Wilanowa, ale na Sadybie kończy trasę. Na odcinku od ul. Wiertniczej do Wilanowa pasażerów dowiezie linia 180, więc w weekendy czekają ich przesiadki.

Na stołecznych ulicach pojawią się też dwie nowe linie. 338 pojedzie od Dw. Wileńskiego ulicami: Targową, Ząbkowską, Radzymińską, Naczelnikowską, ks. Ziemowita, Rzeczną, Zgrzebną, Księżnej Anny, Zabraniecką, Utratą, Gwarków do pętli Utrata Skład. 304 uruchomiona została w związku z otwarciem nowej szkoły przy ul. Ostródzkiej. Autobus będzie zatem kursował tylko w dni powszednie od os. Derby ulicami: Skarbka z Gór, Berensona, Ostródzką, Mochtyńską, Kobiałka do pętli w Olesinie. Na wybranych kursach z os. Derby pojedzie Oknicką, Lewandów i Głębocką.

Mieszkańców Targówka nie ucieszy chyba fakt, że linia 500, którą mogli bezpośrednio dostać się np. sprzed Szpitala Bródnowskiego na Dworzec Centralny, zostanie skrócona. Od 1 września dojedzie tylko do Ronda Zgrupowania AK "Radosław". - Takie rozwiązanie najbardziej się w tym wypadku sprawdza, co zostało przetestowane podczas objazdów - mówi Igor Krajnow. - Normalnie linia 500 stawała w korkach i traciła na regularności - tłumaczy.

Na Bródno Podgrodzie będzie nadal jeździła linia 506, od 1 września połączona z linią E-6. Dzięki takiemu rozwiązaniu w szczycie na autobus będziemy czekać nie 20, a tylko 10 minut. Niestety dla mieszkańców Targówka tylko na odcinku między os. Górczewska a Mariensztatem.

Rewolucja czeka też jedną z najdłuższych linii w Warszawie, czyli 186. ZTM postanowił ją połączyć z 404: inną linią, która kursowała z Białołęki. Od 1 września pojedziemy 186 z pętli Tarchomin, ale tylko do końca Szczęśliwice. - Autobus kursować będzie co 6, a nie jak dotąd co 10 minut - chwali pomysł Igor Krajnow. - Zamiast dwóch słabych linii dostaniemy jedną mocną, która nie będzie już tak stawać w korkach - dodaje. Na odcinku między Służewcem a Ochotą pasażerowie będą mogli od jesieni skorzystać z kursujących z większą częstotliwością linii 136 i 504. Częściej kursować będzie też 523 - nie co 15, ale aż co sześć minut.

ZTM po remoncie torów tramwajowych na trasie W-Z rezygnuje z autobusów linii 390 i 400. Jedyne linie autobusowe, które będą kursowały mostem Śląsko-Dąbrowskim, to 190 i Z-2. - Więcej po prostu się nie zmieści - tłumaczy Igor Krajnow. Po trasie W-Z od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej autobusy będą jeździły po wspólnym pasie z tramwajami. 190 będzie kursowała dwa razy częściej: co pięć minut.

Linie 179 i 204 czekają jedynie korekty tras. 179 zostanie skierowana na trasę z Ursynowa Północnego i pojedzie ulicami: KEN, Ciszewskiego, Roentgena, Płaskowickiej, Pileckiego, Gandhi do os. Kabaty. Dzięki temu mieszkańcy osiedli z rejonu ul. Płaskowickiej i Roentgena będą mogli łatwiej dostać się do metra Imielin i Stokłosy. Z kolei 204 w związku z likwidacją szkoły przy ul. Zaułek pojedzie skróconą trasą z pętli PKP Praga ul. Pożarową, Odrowąża, Bartniczą, Rembielińską, Kondratowicza, Łabiszyńską, Kopijnków, Białołęcką, Juranda ze Spychowa, Ostródzką, Berensona, Skarbka z Gór do os. Derby.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto