Wiemy, jak będzie wyglądać metro na Bródnie. Lada dzień rusza budowa [WIZUALIZACJE]

Maciej RzeźniczakZaktualizowano 
Budowa jeszcze nie ruszyła, ale poczyniono kolejny ważny krok, by na Bródno dojechała II linia metra. Metro Warszawskie uzyskało dwa ostatnie pozwolenia na budowę ostatniego odcinka podziemnej kolei po prawej stronie Wisły. Szczegóły w artykule poniżej.

Metro Warszawskie posiada już komplet decyzji – trzech dla stacji, trzech dla wentylatorni oraz dla szybu demontażowego dla tarcz TBM przy stacji Trocka. Zezwolenia otwierają ścieżkę do podpisania umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac na ostatnim fragmencie II linii, przebiegającym przez Targówek.

ZOBACZ TEŻ: Centralna dyspozytornia. "Serce" stołecznego metra wzbogacone o Straż Metra Warszawskiego [ZDJĘCIA]

W ramach blisko czterokilometrowego odcinka w północno-wschodniej części stolicy powstaną trzy stacje: „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza oraz „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wydrążone zostaną również podziemna hala torów odstawczych, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy).

– W ubiegłym tygodniu trzy, dziś kolejne dwa, a to oznacza, że mamy komplet pozwoleń na budowę ostatniego odcinka II linii metra na prawym brzegu. Teraz przed nami już tylko podpisanie umowy na wykonanie tego fragmentu drugiej nitki i za trzy lata mieszkańcy Targówka oraz Zielonej Białołęki dojadą do centrum podziemną koleją – zapowiada Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Przypomnijmy, że w zakończonym postępowaniu przetargowym zwyciężyło konsorcjum firm Astaldi i Gülermak. Budowniczowie na zrealizowanie projektu będą mieli 36 miesięcy. Środki, jakie pochłonie ta inwestycja to 1 397 895 000 zł. Te dwie firmy wybudowały już centralny odcinek M2, a teraz pracują przy jego rozbudowie na Woli i Bemowie i Pradze-Północ.

Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem – wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub toczą się postępowania przetargowe na wybór wykonawcy. Już teraz centralnym odcinkiem podróżuje ok. 150 tys. pasażerów. 


Wideo

Materiał oryginalny: Wiemy, jak będzie wyglądać metro na Bródnie. Lada dzień rusza budowa [WIZUALIZACJE] - Warszawa Nasze Miasto

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3