Przetarg na budowę pawilonu plażowego ogłoszono w sierpniu 2012 r. Z trzech zainteresowanych wybrana została oferta firmy Konsolid, która zadeklarowała wykonanie prac w ciągu 250 dni kosztem 4,24 mln zł.
Inwestycja ma powstać przy ul. Wybrzeże Szczecińskie, na wysokości Stadionu Narodowego. Wkrótce staną tam dwa drewniane budynki połączone rampami i schodami, stojące na płycie uniesionej na palach.
Zobacz: Wisła odsłania zatopione zdobycze z XVII w. To rabunek zatopiony podczas najazdu Szwedów
Budynek będzie pełnił głównie funkcję toalety publicznej. Sanitariaty znajdować się będą w pawilonie południowym, na poziomie „0”. Na poziomie „-1” znajdować będą się demontowalne prysznice z przebieralniami. Z kolei w pawilon północny (jednokondygnacyjny) przeznaczony będzie na kawiarnię. Pawilony spajać będzie łącznik pełniący funkcje rekreacyjne i ułatwiający przejście z ulicy na poziom plaży. Wykonawca ma na własną rękę wykonać niezbędne podłączenia do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i elektrycznej.
To nie koniec zmian. Ruszają prace nad sztandarową warszawską inwestycję nad rzeką – bulwarami wiślanymi. Innowacyjne rozwiązania proponowane przez grupę RS Architektura - m.in. pawilony na pływakach - konsultowane były z zarządcą wód, Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej. Wszystkie elementy architektoniczne zaprojektowano tak, by były przygotowane na przejście wysokiej wody. Budowę wartą ok. 123 mln zł - wykona firma Hydrobudowa Gdańsk S.A.
Zobacz: 18,8 mln zł z UE na przebudowę bulwarów wiślanych
Pierwszy etap prac to budowa nowego bulwaru od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do ul. Boleść wraz z dwoma przejściami podziemnymi, potrwa 18 miesięcy. Ta część inwestycji będzie współfinansowana przez Unię Europejską jako część projektu „Warszawski węzeł wodno-rowerowy - Pedałuj i płyń”.
Zobacz: "Pedałuj i płyń" - nowa odsłona wiślanego bulwaru
Nabrzeże rzeki zostanie przebudowane i wyposażone tak, aby mogły tu cumować nie tylko statki kontraktowane przez miasto, ale także łodzie rekreacyjne i barki usługowe. Na wysokości Gnojnej Góry powstanie pływająca przystań, a przy ul. Grodzkiej oraz ul. Boleść – przystanki tramwaju wodnego. Na zmodernizowanym bulwarze będzie też miejsce dla rowerzystów – powstanie tu szeroka droga rowerowa, wypożyczalnia jednośladów, ustawione zostaną stojaki na rowery. Przebudowa bulwaru ma zbliżyć Warszawę do Wisły. Nie tylko dlatego że powstaną kafejki czy galerie - czyli kawałek miasta nad rzeką ale także dlatego że do istniejącego bulwaru zostanie dodany nowy poziom spacerowy nad samą wodą uzupełniony pomostami do cumowania jednostek pływających. W projekcie przewidziano także usypanie miejskiej plaży, choć kąpieliska nie będzie, nie pozwala na to silny nurt rzeki. Będzie za to wodny plac zabaw z fontannami, strumieniami i zwierzętami – swój dom znajdą w nim jesiotr, sum, żaba, wydra i bóbr.
Kolejna część bulwaru, do mostu Świętokrzyskiego, powinna być gotowa w połowie 2015 r. Nowoczesne, zabezpieczone na wypadek wysokiej wody przejście podziemne powstanie na wysokości ul. Bednarskiej. W ramach inwestycji powstanie też przestrzeń publiczna, z pawilonami wystawowymi i restauracjami.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?