Ruszył unikalny na skalę krajową projekt finansowania społecznościowego (crowdfunding) marki modowej Wisłaki. Autorzy projektu Dominika Naziębły i Łukasz Gosławski niekonwencjonalnie wkraczają na rynek – to pierwszy w Polsce crowdfunding modowy, który zrealizują poprzez innowacyjne narzędzie własnego autorstwa - Crowdfunding Społecznie Odpowiedzialny. Z zebranych środków powstanie kolekcja ubrań z bawełny organicznej dla dzieci i dorosłych. Na ubraniach pojawią się ilustracje chronionych nadwiślańskich zwierząt autorstwa uznanych ilustratorek Agaty Dudek i Małgorzaty Nowak. Wartością marki Wisłaki jest społeczna odpowiedzialność, 5zł ze sprzedaży każdego ubrania zostanie przeznaczone na wsparcie chronionych gatunków zwierząt Ogólnopolskiemu Towarzystwu Ochrony Ptaków (OTOP).
Czytaj też: Święto Wisły 2014. Odpoczynek, sport i zabawa nad brzegiem rzeki [PROGRAM]
Opiekę merytoryczną nad projektem sprawuje Wislawarszawska.pl projekt Miasta Stołecznego Warszawy. Postępy w realizacji projektu Wisłaki można śledzić na profilu Wisłaki na Facebooku. A wesprzeć projekt do 21.09.2014r. namintu.me.
Istotnych powodów dlaczego warto wesprzeć projekt Wisłaki i stać się jego fundatorem jest kilka. Oto reguły gry - nie lada ekogratka:
Po pierwsze, wsparcie zbiórki to równoczesne wsparcie ochrony nadwiślańskich zwierzaków. 5 zł z każdej wpłaty zostanie przekazane na realną ochronę zwierzaków OTOP-owi. To innowacyjny model stworzonego przez zespół Wisłaków Crowdfundingu Społecznie Odpowiedzialnego.
Co więcej, Partnerzy projektu ufundowali nagrody, które wspierający zbiórkę otrzymają w zamian za symboliczne wpłaty. Są to m.in :wegańskie pszysmaki na mieście, biokosmetyki czy bilet do teatru.
Innowacyjnne myślenie o crowdfundingu wyszło w projekcie Wisłaki poza Internet. W warszawskich lokalach i nadwiślańskich knajpach pojawią się takie uciechy jak koktajl Wisłak, lunch Wisłak czy wakeboarding. Kupując je, również wspomożecie zbiórkę oraz ochronę zwierzaków.
Celem projektantki Dominiki Naziębły i współautora projektu Łukasza Gosławskiego jest propagowanie ekologii na co dzień.
- Ekologia nie jest wydumanym sloganem, ekologia jest na co dzień - to to co jemy, czym się otaczamy, jak wyglądamy. W Wisłakach połączyliśmy nadwiślańskich aktywistów, warszawskie eko-miejsca. Działania proekologiczne potrzebują dużej mocy i nasz projekt daje takie możliwości wszystkim współautorom. Warszawiacy chcą być eko i jest to już swoisty trend. Projektem Wisłaki chcemy wspierać ekologiczną myśl i świadome decyzję na terenie Warszawy, a w przyszłości w kolejnych regionach kraju - mówią autorzy projektu Dominika i Łukasz.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?