Z Warszawy do Gdańska w 2,5 godziny? PKP zapowiada zmiany do końca 2015 roku Z Warszawy do Gdańska w 2,5 godziny? PKP zapowiada zmiany do końca 2015 roku

Z Warszawy do Gdańska w 2,5 godziny? PKP zapowiada zmiany do końca 2015 roku (© mat. prasowe)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Do końca 2015 roku mamy dotrzeć pociągiem z Warszawy do Trójmiasto szybciej i bezpieczniej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapowiadają, że do końca roku 2015 pociąg będzie pokonywał trasę Warszawa – Trójmiasto w czasie 2h 37 minut. Pociągi mają osiągać do 200 km/h, a podróż ma być bezpieczniejsza.

Trasa na odcinku ze Stolicy do Trójmiasta zostanie wyposażona w systemy zapewniające bezprzewodowe przekazywanie sygnałów z semaforów do kabiny maszynisty.

Pozwoli to na przyśpieszenie pociągów i skrócenie czasu przejazdu do 2h 37 min, a także na podwyższenie bezpieczeństwa. - Na magistrali do Gdańska działają już urządzenia, które automatycznie wykrywają awarie lokomotyw i wagonów - informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zobacz też: Typowy Warszawiak, jaki jest? [ZDJĘCIA,MEMY]

Zdalna kontrola stanu technicznego pociągów poprzez urządzenia (DSAT), przeznaczone do wykrywania awarii taboru zagrażających bezpieczeństwu ruchu kolejowego działają zdalnie. Nieprawidłowości są automatycznie przekazywane do dyżurnych ruchu. – Informacje te zapewniają nie tylko podwyższenie poziomu bezpieczeństwa. Dzięki nim wydłuża się czas życia infrastruktury kolejowej i zmniejszają się koszty utrzymania taboru kolejowego – wyjaśnia dr inż. Mariusz Buława, prezes firmy Voestalpine Tens, która na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. montowała urządzenia na linii E 65 Warszawa – Gdynia. Koszt inwestycji to ponad 26 mln zł brutto.

Wdrożenie systemu podniesienie poziom bezpieczeństwa ruchu pociągów. Zwiększy się także przepustowości linii. Pociągi pasażerskie z Warszawy do Gdyni, na wybranych odcinkach, pojadą z prędkością powyżej 160 km/h.

Jest to ostatni etap realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji magistrali Warszawa - Gdynia. Kompleksowa modernizacja 350 km linii E65 na odcinku Warszawa - Gdynia, objęła przebudowę i wymianę 850 km torów wraz z siecią trakcyjną, budowę 150 nowych peronów, ponad 600 obiektów inżynieryjnych (wiadukty kolejowe, drogowe, przejścia dla pieszych, przepusty).

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!