Przepustowość © Łukasz Kowalski
[2/5]

Przepustowość

1. Warszawa Chopina
W zeszłym roku lotnisko obsłużyło prawie 18 milionów pasażerów. Szacuje się, że do otwarcia Centralnego Portu Lotniczego - Chopin będzie musiał zmieścić aż 25-30 milionów. Będzie to maksymalna przepustowość lotniska po trwającej właśnie rozbudowie.

2. Warszawa Modlin
W ubiegłym roku Port Lotniczy Warszawa/Modlin obsłużył ponad 3 miliony pasażerów. To rekord podwarszawskiego lotniska, a zarazem szóste miejsce (300 tys. za Wrocławiem). Przypomnijmy, że na razie z Modlina lata tylko jeden operator. Drugi - WizzAir - toczy spór z lotniskiem. W tym roku wynik powinien być wyższy, ponieważ czarterowy operator EnterAir przenosi tu część operacji realizowanych we współpracy z biurem podróży TUI. Więcej połączeń zapowiada też Ryanair.

3. Warszawa Radom
Zero - tyle osób skorzystało z lotniska w Radomiu (przez rebrandingiem) w ubiegłym roku. W tym zapowiada się na podobny wynik. Z portu lotniczego, który wkrótce ma obsługiwać także Warszawę nie odlatują żadne samoloty pasażerskie. Dwa lata temu istniały połączenia z Pragą, jednak samoloty latały praktycznie puste. Po zburzeniu terminala i odbudowaniu szacuje się, że z lotniska może korzystać 3 miliony pasażerów (czyli tyle co teraz z Modlina).

4. Centralny Port Komunikacyjny
Centralny Port Komunikacyjny na razie nie działa. Po otwarciu ma - na starcie - przyjmować 45 milionów pasażerów. Przejmie cały ruch lotniska Chopina, które po otwarciu CPK prawdopodobnie zostanie zamknięte. Docelowo lotnisko w Baranowie ma przyjmować aż 100 milionów złotych.

Dalsza część tekstu na kolejnej stronie

Stworzenie portu Warszawa-Radom oddalonego sto kilometrów od stolicy to już czwarte zapowiedziane lotnisko dla Warszawy. Prawdopodobnie trzy z nich będą działały jednocześnie. Czy to nie za dużo? Postanowiliśmy przeanalizować wszystkie porty lotnicze pod kątem pięciu kryteriów.