Warszawa w 2050 roku. Jak zmieni się komunikacja miejska w stolicy?
Gdzie powstanie trzecia linia metra?
Jeżeli chodzi o I linię, rozważano przedłużenie o jedną stację położoną na terenie dzisiejszej huty bądź o trzy stacje w kierunku Pułkowej i UKSW. Oba osiągają dobre wyniki, ale TransEko rekomenduje to drugie rozwiązanie - w połączeniu z budową parkingów przesiadkowych i węzłów autobusowych. Dla II linii badano możliwość przedłużenia o dwie stacje - zlokalizowane w rejonie ul. Szamoty i stacji kolejowej Warszawa Ursus Północny oraz w rejonie Pl. Czerwca 1976 i Traktorzystów. Metro poprawiłoby przejazdy międzydzielnicowe, ale jednocześnie odebrałoby pasażerów kolei, która pozostaje najszybszym środkiem transportu w dojazdach do centrum. Rozważano też dalsze wydłużenie linii do stacji końcowej zlokalizowanej w rejonie Dzieci Warszawy, Chełmońskiego i Skoroszewskiej. Ostatecznie jednak TransEko stwierdziło, że przedłużanie II linii w kierunku Ursusa nie jest dobrym pomysłem. Według planu systemu transportowego obecnie planowana III linia z Gocławia przez Wiatraczną i Dw. Wschodni do Stadionu jest mało atrakcyjna względem planowanego tramwaju. Znacznie lepszy wynik osiąga trasa odgięta pod Ostrobramską do węzła Marsa, ponieważ istnieje tam możliwość zorganizowania węzła autobusowego. Jednocześnie prognozy nie potwierdziły zasadności przedłużania III linii metra na zachód od Dw. Zachodniego tzn. w kierunku Szczęśliwic, Woli czy Odolan.