Nowe buspasy w zakorkowanych miejscach © Transeko/mat. prasowe
[4/8]

Nowe buspasy w zakorkowanych miejscach

Według raportu trasa tramwajowa w al. Wilanowskiej do Wilanowa to dobry pomysł, jednak jego realizacja może może być trudna z uwagi na ograniczone miejsce. Rozwiązanie przychodzi w postaci wydzielonych pasów dla ruchu autobusowego. Podobne rekomendacje znalazły się dla ul. Nowo-Ziemowita oraz trasy w ciągu Czerniakowskiej-Bis w kierunku Siekierek.

Dobre wyniki w zakresie natężenia ruchu pasażerskiego osiąga ciąg tramwajowy Dźwigowa – Bolesława Chrobrego – Kleszczowa – Łopuszańska – Marynarska. Autorzy opracowania wskazują jednak, że realizacja tramwaju w tym korytarzu byłaby trudna technicznie i kosztowna. W zamian proponują więc korytarze autobusowe w ciągach Dźwigowa – Bolesława Chrobrego – Kleszczowa – Łopuszańska – Marynarska (bądź alternatywnie przez al. 4 czerwca 1989 r – al. Jerozolimskie – Łopuszańska – Marynarska).

Jak powinna rozwijać się komunikacja miejska w Warszawie? Na to pytanie odpowiada plan systemu transportowego, w którym znalazły się rekomendacje dotyczące układu nowych linii tramwajowych i metra. Firma Transeko na zlecenie urzędu miasta wzięła pod lupę m.in. kwestię przedłużenia II linii metra w kierunku Ursusa, budowy trasy tramwajowej w al. Wilanowskiej do Wilanowa czy stworzenia korytarzy szybkich autobusów. Otwórz galerię, żeby m.in. poznać trasę trzeciej linii metra.