Warszawa według aktywistów. Nowe linie metra, tramwajów i SKM-ki. A co z samochodami?
Nowe linie kolejowe
Aktywiści proponują także nową linię kolejową północ-południe. Ciągnęłaby się, równolegle do Wisły od Dworca Gdańskiego, pod Rondem Babka, al. Jana Pawła II, aż do skrzyżowania al. Niepodległości z Trasą Łazienkowską. I dalej, pod Polem Mokotowskim w kierunku stacji Warszawa Służewiec. Zdaniem aktywistów nowa „Warszawa Centralna” mogłaby znaleźć się pod Emilii Plater tworząc tym samym trójkąt przesiadkowy z dworcem centralnym i Warszawą Śródmieście. W ten sposób powstałoby szybkie połączenie kolejowe między dwoma największymi centrami biznesowymi w Warszawie. Kolejna linia miałaby połączyć Dworzec Wileński i Dworzec Zachodni. Przecinałaby ona dwie linie metra (!). Trasa ciągnęłaby się pod Starym Miastem, Placem Bankowym i Rondem ONZ, aż do Dworca Głównego (kolejarze chcą go odremontować i uruchomić).