Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Znamy nazwy kolejnych stacji II linii metra. Po trzy stacje na Woli i w stronę Targówka

Paula Koziak
Maciej Jeziorek/Polskapresse
Jest decyzja dotycząca powstania kolejnych odcinków drugiej linii metra. Zarówno od strony Dworca Wileńskiego jak i Ronda Daszyńskiego wybudowane zostaną po trzy, a nie jak planowano wcześniej po cztery stacje.

Decyzja zamyka spekulacje na temat tego jak zostanie przedłużona powstająca w tej chwili linia (odcinek między Śródmieściem i Pragą). Obecny wariant trasy został wybrany po dogłębnej analizie dr Andrzeja Brzezińskiego z Politechniki Warszawskiej, który zbadał cztery scenariusze i wybrał ten, jego zdaniem najkorzystniejszy. Wybór padł na wariant pierwszy, który zakładał wydłużenie obu odcinków właśnie o trzy stacje, drugi – o cztery, w trzecim i czwartym wariancie proponowano kolejno dobudowę trzech stacji na Targówku i czterech na Woli lub odwrotnie.

Warszawskie Metro jest teraz na etapie przygotowywania przetargu na projekt fragmentów drugiej linii. Oceniane w nim będą przede wszystkim walory architektoniczne, a zwycięzca będzie musiał stworzyć szczegółowy projekt. Dokładna data ogłoszenia przetargu nie jest znana, jednak wiadomo, że ruszy on w najbliższym czasie.

Czytaj także: II linia metra na Targówek czy Bemowo?

Pod koniec 2013 roku Zarząd Transportu Miejskiego ma dostać gotowy projekt następnych odcinków razem z pozwoleniami na budowę. Miasto liczy na to, że wtedy Unia Europejska przyzna nam kolejne dotacje, a wtedy będzie można ogłosić przetarg na wykonawcę inwestycji.

Plan budowy wygląda następująco: za **

Rondem Daszyńskiego

na Woli powstanie stacja Płocka- przed skrzyżowaniem z Wolską - zrezygnowano z pierwotnej wersji, w której przystanek miał znajdować się w bardziej ruchliwym węźle przesiadkowym u zbiegu ulic Wolskiej i Młynarskiej, stacja Moczydło- umieszczona zostanie między Sokołowską i al. Prymasa Tysiąclecia pod stacją PKP Warszawa Koło, natomiast stacja Księcia Janusza** znajdować się będzie u zbiegu Górczewskiej, ul. Księcia Janusza i Jana Olbrachta.

Planowana stacja Ulrychów koło Wola Parku, która miała na celu przybliżenie się do obwodnicy biegnącej z Bemowa do Dworca Gdańskiego na razie nie powstanie.

Po prawej stronie Wisły za Dworcem Wileńskim zbudowane zostaną stacje: Szwedzka- u zbiegu ze Strzelecką, Targówek- przy skrzyżowaniu ul. Ossowskiego i Pratulińskiej. Przy drugiej z tych ulic powstanie także stacja Trocka. Przedłużona linia ma być gotowa w 2016 lub 2017 roku.

Jak tłumaczył w rozmowie z Gazetą Stołeczną dr Andrzej Brzeziński, takie rozwiązanie okazało się najbardziej korzystne pod względem ekonomicznym i społecznym, bo chociaż liczba osób korzystających z metra będzie mniejsza niż w przypadku budowy ośmiu czy siedmiu nowych stacji, to inwestycja będzie tańsza o miliard złotych.

Koszty sześciu stacji szacuje się na 2,7 mld zł. Tymczasem odcinek który powstaje w tej chwili i ma być gotowy do końca 2013 roku będzie kosztował dwa razy tyle.

Na razie nie wiadomo, kiedy miałyby powstać końcowe odcinki drugiej linii metra - na Mory i Bródno.

Czytaj także: Dźwigowa będzie w remoncie od piątku. Sprawdź objazdy i zmiany w komunikacji miejskiej

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

źródło: gazeta stołeczna

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto