Polskie Porty Lotnicze przekazały, że warszawskie Lotnisko Chopina w bardzo szybkim tempie zbliża się do wyrównania, a nawet przekroczenia wyników pasażerskich z 2019 roku.
Na koniec maja stopień odbudowy ruchu wynosił 96 procent, każdego dnia odlatuje z niego między 20 a 30 tys. osób - poinformował Stanisław Wojtera, prezes PPL.
Prezes Polskich Portów Lotniczych dodał, że Lotnisko Chopina zbliża się do granicy przepustowości.
Prezes PPL: Lotnisko Chopina wdroży rozwiązania, które wpłyną na zmniejszenie kolejek
Zespół Lotniska Chopina i PPL cały czas wdraża nowe rozwiązania i usprawnia procesy, które wpływają nie tylko na punktualność, ale też wygodę naszych klientów - pasażerów i linii lotniczych - poinformował Stanisław Wojtera.
Prezes PPL zaznaczył także, że wkrótce stołeczne lotnisko zainicjuje działania, które wpłyną na zmniejszenie kolejek. Wśród nich należy wymienić system wspomagający kolejkowanie pasażerów.
W godzinach szczytowych, kiedy jest najwięcej odlotów, mogą pojawić się spiętrzenia - zwłaszcza w takich "wąskich gardłach", jak punkt kontroli bezpieczeństwa. Apelujemy do pasażerów, aby zaplanować wcześniejszy przyjazd na lotnisko: 2 godziny dla lotów średniodystansowych, a 3 godziny dla lotów dalekodystansowych i międzykontynentalnych - przekazał Stanisław Wojtera.
Najwięcej opóźnień powstaje za granicą
Prezes PPL wyjaśnia, że opóźnienia, które mają miejsce na warszawskim lotnisku nie są generowane przez port.
Najwięcej opóźnień powstaje za granicą - część z nich to przepustowość przestrzeni powietrznej, a część to opóźnienia na innych lotniskach. Może więc powstać efekt domina - jeśli opóźni się samolot na wylocie, to przyleci spóźniony do Warszawy, i dlatego siłą rzeczy - wyleci opóźniony w drogę powrotną - wyjaśnił prezes Polskich Portów Lotniczych.
Z komunikatu PPL wynika, że zgodnie z danymi Europejskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (Eurocontrol), Lotnisko Chopina w Warszawie od 15 marca do 15 maja utrzymuje się w europejskiej czołówce lotnisk pod względem punktualności, zajmując od 2. do 6. miejsca wśród europejskich lotnisk sklasyfikowanych przez tę organizację.
Średnia punktualność w tym okresie na Lotnisku Chopina wyniosła 77,9 proc. (77,6 proc. przyloty i 78,2 proc. odloty). Najlepszy okres to 12-21 marca, gdzie średnia punktualność wyniosła 88 proc. W Europie lepsze statystyki osiągnęło wtedy tylko lotnisko w Helsinkach - podały Polskie Porty Lotnicze.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W ubiegłym roku odprawiono tam ponad 14,4 mln podróżnych.
Eurocontrol skupia 41 państw, w tym Polskę.
Źródło: PAP
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?