Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Metro na Targówku wycięło autobusy? „Zmiany utrudniają mieszkańcom komunikację”

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Szymon Starnawski
Metro na Targówku ułatwiło dojazd do centrum. Ale nie wszystkim. Mieszkańcy Bródna skarżą się na wycięcie części kursów linii 500. W tej sprawie interweniowała nawet radna. Co na to ZTM?

W połowie września, gdy otwarto II linię metra na Targówku, zmieniły się rozkłady jazdy w tej części Warszawy. Linia 500, kursująca z Bródna na Dworzec Gdański (do I linii metra) i dalej do Ronda Radosława, zaczęła kursować co 10 minut (w godzinach 5-23.30). Wcześniej, przed zmianą rozkładu, autobusy odchodziły nawet co 3-4 minuty.

Początkowo ZTM nie informował o ograniczeniu częstotliwości kursowania autobusów na tej trasie. W komunikacie dotyczącym zmian po otwarciu metra nie było mowy o autobusie linii 500. Zmianę odczuli mieszkańcy, którzy przestali mieścić się do autobusu w porannym i popołudniowym szczycie. Warto dodać, że „pięćsetka” kursuje dość daleko od nowych stacji metra. Jeździ ul. Kondratowicza, św. Wincentego, a następnie Starzyńskiego i Słomińskiego.

Radna interweniuje

Skargi zaczęli zgłaszać mieszkańcy, którzy narzekają, że otwarcie metra pogorszyło dla nich dostęp do komunikacji miejskiej. W ich imieniu do ratusza zgłosiła się radna Agnieszka Jaczewska – Golińska.

„Uruchomienie kolejnych stacji metra na odcinku wschodnim znacznie poprawiło komunikację na Targówku, lecz nie dotyczy to wszystkich obszarów Targówka Mieszkaniowego” - pisze radna. „Skomunikowanie się do stacji metra i kontynuowanie nim dalej podróży jest często bardziej uciążliwe i zajmuje więcej czasu niż podróż autobusem do dworca Gdańskiego, będącego punktem przesiadkowym dla większości podróżnych z Targówka. Dlatego też zmiany na tym odcinku znacznie utrudniają mieszkańcom komunikację."

Radna prosi o zwiększenie przepustowości linii w godzinach szczytu. Sugeruje również przywrócenie linii 327, która okresowo dowoził mieszkańców do Ronda Starzyńskiego.

Zapytaliśmy Zarząd Transportu Miejskiego o przyszłość kursów popularnej „pięćsetki”:

Na bieżąco badamy napełnienie autobusów na tej linii. Pomiary potwierdzają bardzo wysokie napełnienie autobusów w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Wynika z nich, że są pojedyncze kursy znacznie napełnione, ale nie występuje powtarzające się w kolejnych kursach przepełnienie - tłumaczy Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.

Z badań ZTM-u wyszło, że w dni robocze największe średnie napełnienie autobusu wynosiło 90,7 proc. z przystanku Kołowa (kurs z Bródna). Warto dodać, że przyjęto pełne obłożenie 140 osób - dla autobusu przegubowego oraz 90 osób - dla zwyczajnego.

- Nadal będziemy obserwowali tę linię i reagowali, gdyż po zmianach wprowadzonych po uruchomieniu nowych stacji metra sytuacja komunikacyjna jeszcze nie jest ustabilizowana - zapowiada Kunert. Przypomina również, że z przystanku Bródno Podgrodzie jeździ nowa linia - 256, która dowozi pasażerów bezpośrednio do stacji drugiej linii metra.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że ZTM wypuszcza na trasę tzw. „wtyczki”, czyli autobusy nieujęte w rozkładzie jazdy, które pozwalają przewieźć pasażerów podczas szczytów komunikacyjnych. Wtedy rzeczywista częstotliwość kursów linii 500 to 5 minut.


od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto