Rozkwit polskiej turystyki biznesowej

2015-08-03 15:25:54

Turystyka biznesowa w Polsce nie jest zjawiskiem nowym. Jej początków należy doszukiwać się na długo przed przemianami ustrojowymi, choć z punktu widzenia ekonomii (i nie tylko) czasy te miały niewiele wspólnego z normalnością. Dzisiaj, jak pokazują dane z ostatnich lat, ten sektor usług przeżywa prawdziwy rozkwit. a wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze lepiej.

Turystyka biznesowa to nie wyjazd do pracy

Najczęściej, gdy mowa jest o początkach rozwoju turystyki biznesowej w Polsce, wskazuje się na pierwszą połowę lat 90-tych. Prawda jest jednak taka, że już w czasach PRL-u można było odnaleźć jej zaczątki. Najpierw delegacje a później wyjazdy służbowe kształtowały powoli rynek tych usług turystycznych, na całym świecie będący już od dawna zjawiskiem po-wszechnym i, co bardzo ważne, doskonale wykorzystywanym przez firmy oraz przedsiębior-stwa.

Z turystyką biznesową mamy do czynienia zawsze, gdy cel naszej podróży powiązany jest w jakiś sposób z wykonywanym aktualnie zawodem. Nie znaczy to jednak, iż turystyka bizne-sowa oznacza jedynie podróżowanie w celu wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą firmy lub poza stałym miejscem pracy.

Turystyka biznesowa to jeden z filarów funkcjonowania współczesnych przedsię-biorstw…

Co więc leży u podstaw turystyki biznesowej? Przede wszystkim cały zespół działań, bez któ-rych funkcjonowanie we współczesnym biznesie wydaje się niemożliwe. Turystyka biznesowa to targi handlowe, sympozja naukowe, imprezy integracyjne i firmowe wydarzenia. Turystyka biznesowa to również nowy sposób na przebywanie w stałym, osobistym kontakcie z klientem, z partnerami biznesowymi i z kontrahentami. To także spotkania z tym, co określa się mianem otoczenia gospodarczego, z potencjalnymi pracownikami oraz z odbiorcami na-szych towarów i usług.

Ten rodzaj wyjazdów służbowych dostarcza spore korzyści dla całej firmy, przynosi efekty, zapewnia inwestycje, pozwala poznać dane przedsiębiorstwo z jak najlepszej strony. Turysty-ka biznesowa okazała się realnym źródłem dochodów dla korzystających z niej instytucji.

…i szansa na rozkwit lokalnych społeczności

Jednak omawiany rodzaj usługi to nie tylko rozwój dla firm, to także rozwój całej infrastruktu-ry szkoleniowej, restauracyjnej, miejskich centrów rozrywkowych i obiektów sportowych, a przede wszystkim hoteli tworzących bazę noclegową o odpowiednim standardzie. Część z nich, jak chociażby sieć hoteli Best Western – http://www.bestwestern.pl/, wprowadziła spe-cjalne oferty dla małych i średnich firm, dzięki którym korzystający z noclegów pracownicy i ich pracodawcy mogą skorzystać z atrakcyjnych rabatów i innego rodzaju korzyści. Biorąc pod uwagę obopólne korzyści płynące z turystyki biznesowej (tzw. turyści biznesowi zosta-wiają w miejscu docelowym kilka razy więcej pieniędzy niż przeciętny zwiedzający), ta forma specjalnego traktowania klientów jest nie tylko zrozumiała, ale wręcz oczekiwana.

Jesteś na profilu Jarosław Ziemba - stronie mieszkańca miasta Warszawa. Materiały tutaj publikowane nie są poddawane procesowi moderacji. Naszemiasto.pl nie jest autorem wpisów i nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanej informacji. W przypadku nadużyć prosimy o zgłoszenie strony mieszkańca do weryfikacji tutaj