Przebudowa stacji Gdańsk Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali kolejowej łączącej Trójmiasto z Warszawą.
Nowy peron wyspowy (umiejscowiony pomiędzy dwoma torami) nabiera kształtów. Na 300 metrowej długości zabudowano już ścianki peronowe typu „L”. Budowa zakończy się w październiku tego roku. Następnie do maja 2015 r. wyłączony z użytkowania zostanie peron dalekobieżny. W efekcie prowadzonej modernizacji oba perony zostaną podwyższone i wyposażone w nowe elementy tzw. małej architektury, czyli wiaty, ławki oraz oświetlenie.
Istotnym udogodnieniem dla pasażerów na stacji Gdańsk Wrzeszcz będą wyjścia na perony wyposażone w windy ułatwiające dostęp osobom z ograniczoną możliwością poruszania się, podróżnym z cięższym bagażem czy opiekunom z dziećmi w wózkach. W ramach inwestycji powstało już nowe przejście podziemne łączące halę dworca z peronem trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Choć tunel jest jeszcze w stanie surowym, pasażerowie mogą nim swobodnie przejść na peron SKM.
Kolejarze prowadzą także prace torowe. W obrębie inwestycji na nowe wymieniono ok. 600 metrów torów oraz zainstalowano 17 słupów sieci trakcyjnej.
Niemal gotowy jest już liczący blisko 230 metrów mur oporowy, który rozpoczyna się
w pobliżu dworca i biegnie aż do zabytkowego wiaduktu nad ulicą Wajdeloty. Będzie on stabilizował nowy tor, usytuowany przy peronie wyspowym.
Nowy etap wojny. Pierwszy ukraiński nalot na Rosję
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?