Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Południowa Obwodnica Warszawy. Tunelem POW przejechało już ponad 5,3 miliona pojazdów. GDDKiA podaje najnowsze dane

Michał Mieszko Skorupka
Michał Mieszko Skorupka
Tunelem POW przejechało już ponad 5,3 miliona pojazdów. GDDKiA podaje nowe dane
Tunelem POW przejechało już ponad 5,3 miliona pojazdów. GDDKiA podaje nowe dane Krystian Dobuszyński
Tunel w ciągu drogi ekspresowej S2 jest chętnie wykorzystywany przez kierowców - informuje w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Z najnowszych danych wynika, że od momentu oddania do użytku ostatniego fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy, przejechało nim już ponad 5,3 miliona pojazdów. Szczegóły poniżej.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała w najnowszym komunikacie, że od momentu oddania do ruchu ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy, tamtejszym tunelem przejechało ponad 5,3 miliona pojazdów.

Ostatni fragment S2 Południowej Obwodnicy Warszawy, który połączył funkcjonujące już odcinki autostrady A2, oddaliśmy do ruchu 20 grudnia ubiegłego roku. Od tego czasu pokonało go już ponad 5 mln 300 tys. pojazdów. Więcej kierowców jeździ w kierunku Terespola - to ok. 2,9 miliona. W kierunku Poznania to nieco ponad 2,4 miliona - przekazała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Tunelem POW przejechało już ponad 5,3 miliona pojazdów. GDDKiA podaje nowe dane

Południowa Obwodnica Warszawy. Tunelem POW przejechało już p...

GDDKiA: kierowcy oszczędzają cenny czas

4,6 km trzypasowej trasy pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów, której połowę długości stanowi najdłuższy drogowy tunel w Polsce, można pokonać w ciągu niespełna pięciu minut. Przejazd tranzytem przez Warszawę, pomiędzy węzłami Konotopa i Lubelska, zajmuje mniej niż pół godziny - czytamy w komunikacie GDDKiA.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przypomina, że podczas jazdy tunelem należy przestrzegać ograniczeń prędkości - dozwolona prędkość wynosi tam 80 kilometrów na godzinę. GDDKiA dodaje, że należy także trzymać odpowiedni dystans do poprzedzającego auta oraz unikać zmian pasa ruchu. Nie wolno się także zatrzymywać.

Ponadto działa tam odcinkowy pomiar prędkości, który jak podkreśla GDDKiA, mobilizuje kierowców, aby przestrzegali ograniczenia prędkości i jechali bezpiecznie. - Do dziś nie odnotowaliśmy żadnego wypadku - podkreślono w komunikacie.

Całodobowy monitoring w tunelu

GDDKiA przypomina także, że 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu pracownicy Centrum Zarządzania Tunelem (CZT) kontrolują sytuację w tunelu. Do dyspozycji mają podgląd ze 134 kamer zamontowanych wewnątrz i na wlotach obiektu.

Wizyjny system dozoru posiada funkcję automatycznego wykrywania określonych zdarzeń, np. pojawienie się pieszego, zatrzymanie pojazdu lub jazdę pod prąd. Algorytmy są w stanie identyfikować, monitorować i zgłaszać sytuacje oraz obiekty mogące stanowić potencjalne ryzyko wypadku lub pożaru. Dostęp do monitoringu, oprócz naszego CZT, mają również Komenda Stołeczna Policji oraz Centrum Bezpieczeństwa m.st. Warszawa - wyjaśnia Małgorzata Tarnowska.

Rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dodaje, że obiekt jest wyposażony w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne. W układzie wentylacji zamontowany jest system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu. Automatycznie kontrolowana jest widoczność w tunelu, a czujniki wykryją i zasygnalizują pożar.

Obiekt pod Ursynowem wyposażony jest ponadto w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych. W tunelu znajdują się również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja deszczowa, przeciwpożarowa i drenażowa. Wzdłuż ścian tunelu znajdują się chodniki, które w razie potrzeby będą ciągami ewakuacyjnymi. Co 250 metrów ulokowano też przejścia pomiędzy nawami tunelu, a informację o odległości do tych przejść można znaleźć na tablicach oświetlenia awaryjnego.

Testy systemu radiokomunikacji w tunelu POW

GDDKiA informuje, że w nocy z piątku na sobotę (8-9 kwietnia) Komenda Stołeczna Policji przeprowadzi testy systemu radiokomunikacji w tunelu. W związku z tym, w nawie w stronę Terespola wyłączony z ruchu zostanie prawy pas. Rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyjaśnia, że jest to rutynowa kontrola, która odbywać się będzie kilka razy w roku.

Wszelkie działania służb ratowniczych są prowadzone, by weryfikować na bieżąco poprawność działania systemów oraz zapewnić bezpieczeństwo użytkowników - tłumaczy Małgorzata Tarnowska.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto