Przetarg został podzielony przez stołecznych drogowców na cztery części, a każda z ofert dotyczyła innej ulicy. Obecnie trwa weryfikowanie propozycji firm, które są chętne na zrealizowanie inwestycji.
"Chęć zaprojektowania ul. S. Okrzei (na całej długości) wyraziły firmy Meritum Projekt i Palmett, które zaoferowały odpowiednio 885,6 tys. zł i 948,8 tys. zł. Ciągiem al. Solidarności i ul. Leszno w nowym wydaniu między al. Jana Pawła II a ul. Okopową zainteresowały się Azet i Meritum Projekt, proponując odpowiednio 398,5 tys. zł i 861 tys. zł. Skrzyżowanie ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty zamierzają wziąć pod lupę trzy firmy – Azet (306,3 tys. zł), Kom-projekt (370,2 tys. zł) i Meritum Projekt (602,7 tys. zł). Z kolei do nowego wyglądu ul. Kruczej (między Al. Jerozolimskimi a ul. Piękną) chce przyczynić się Meritum Projekt za kwotę 1 mln 537,5 tys. zł" – wskazuje ZDM.
Jednak jak zaznaczyli drogowcy, oferta dotycząca ulicy Kruczej okazała się być za droga z tego względu przetarg w tej części zostanie niebawem powtórzony.
Nowe Centrum Warszawa. "Praga bliżej Śródmieścia"
Remont ulicy Okrzei związany jest ściśle z projektem Nowego Centrum Warszawy. Dzięki inwestycji na prawej stronie Wisły Praga ma "zbliżyć się" do Śródmieścia.
W ramach przebudowy praska ulica ma zyskać więcej zieleni, powstanie infrastruktura rowerowa, nowe, szersze i eleganckie chodniki oraz mała architektura. Realizacja inwestycji ma wystartować do końca 2024 roku, kiedy będzie finalizowana budowa mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę.
Rondo zostanie na Targówku
Jeśli chodzi o skrzyżowanie ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty, głównym założeniem jest utrzymanie w tym miejscu ronda.
"Obecne rondo powstało jako tymczasowe do momentu końca budowy drugiej linii metra na Targówek, konieczna jest budowa docelowego – dlatego, że sprawdziło się tam wprowadzenie ruchu okrężnego. W związku z tym wybrana pracowania zaprojektuje rondo tak, że zmieni się geometria wlotu ul. Chodeckiej na odcinku od okrągłego skrzyżowania do ul. Żuromińskiej" – tłumaczą drogowcy.
W okolicy tej pojawią się m.in. wydzielone skręty w lewo w ulice Żuromińską i Balkonową oraz wydzielony skręt w prawo w ul. Matki Teresy z Kalkuty. Będzie też więcej miejsc równoległych do parkowania na jezdni ul. Chodeckiej, a po jej zachodniej stronie powstanie szpaler drzew.
Spore zmiany na Okopowej
Z kolei na ciągu al. Solidarności i ul. Leszno projekt będzie dotyczył północnej części odcinka między al. Jana Pawła II a ul. Okopową. Inwestycja zakłada stworzenie w tej części Warszawy drogi dla rowerów, przebudowę chodnika oraz nowe nasadzenia zieleni.
Ulica Krucza z pasażem dla pieszych
Największe zmiany planowane są jednak w samym sercu stolicy. Na ulicy Kruczej ma powstać szeroki na kilkanaście metrów pieszy pasaż, zacieniony wysokimi szpalerami drzew.
Pomysł ten wywołał sporo kontrowersji, szczególnie wśród stołecznych kierowców. Bowiem ulica Krucza, jak wiele innych arterii w centrum, niejednokrotnie jest zakorkowana. Inwestycja zakłada, ze kierowcy samochodów pojadą jednopasmowymi jezdniami po obu stronach pasażu. Skrzyżowania z ulicami poprzecznymi nie będą przejezdne, w zamian na odcinku od Pięknej do Alej Jerozolimskich pojawią się zawrotki. Jak tłumaczą władze miasta przebudowa Kruczej w ramach Nowego Centrum Warszawy, ma przyczynić się do tego, że miejsce to stanie się bardziej przyjazne dla pieszych i będzie sprzyjać rozwojowi usług i gastronomii.
Wyłonieni w przetargu wykonawcy będą mieli za zadanie przygotowanie projektów wykonawczych zmian na wspomnianych ulicach.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?