Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj wzdłuż Modlińskiej. Podpisano umowę na studium techniczno–ekonomiczne. Ważny krok w kierunku budowy nowej trasy

Michał Mieszko Skorupka
Michał Mieszko Skorupka
Tramwaj wzdłuż Modlińskiej. Podpisano ważną umowę
Tramwaj wzdłuż Modlińskiej. Podpisano ważną umowę Tramwaje Warszawskie
Podpisano umowę na studium techniczno–ekonomiczne nowej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Modlińskiej. Tramwaje Warszawskie poinformowały w specjalnym komunikacie, że wykonawca będzie miał niecały rok na przygotowanie pełnej dokumentacji. Stołeczna firma Databout otrzyma za to 1 mln 470 tys. zł netto. Szczegóły poniżej.

Tramwaje Warszawskie poinformowały o podpisaniu umowy na studium techniczno–ekonomiczne nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej.

Studium techniczno-ekonomiczne to początek przygotowań do budowy nowej linii tramwajowej. Konieczne jeszcze będą analizy oddziaływania inwestycji na środowisko, projekt budowlany i pozwolenie na budowę. Najważniejsze jednak jest pozyskanie funduszy na inwestycję, np. ze środków UE - ale żeby móc z nich korzystać, potrzebna jest szczegółowa dokumentacja - informują tramwajarze.

Przebieg nowe trasy

Tramwaj wzdłuż ulicy Modlińskiej będzie przedłużeniem trasy, która biegnie po ul. Jagiellońskiej, wzdłuż terenu dawnej fabryki samochodów FSO i kończy się pętlą pod trasą Armii Krajowej. Następnie pobiegnie ona nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ul. Modlińskiej, aby połączyć się z trasą z Młocin na Winnicę.

Tramwaje Warszawskie informują w komunikacie, że wykonawca dokumentacji zaproponuje, jak mają przebiegać nowe tory przez węzeł drogowy ul. Jagiellońskiej i trasy AK. Będzie to jedno z bardziej skomplikowanych zadań, gdyż jak tłumaczą tramwajarze, być może nie obejdzie się bez przebudowy niektórych estakad. Tańsze rozwiązanie może polegać na obejściu torami całego węzła od zachodu wzdłuż brzegu Wisły.

Tramwaj wzdłuż Modlińskiej. Podpisano ważną umowęTramwaje Warszawskie

Studium pomoże też wybrać wariant przebiegu trasy przez nowe osiedla na Starych Świdrach. Tory pobiegną prosto wzdłuż Modlińskiej do al. Kuklińskiego albo przez ul. Myśliborską, bliżej planowanych nowych osiedli na terenach dawnej fabryki domów. Zakładana jest też możliwość budowy dodatkowej trasy do przystanku kolejowego Warszawa Żerań, a także pętli dla tramwajów i autobusów wraz z parkingiem przesiadkowym przy ul. Familijnej - informują Tramwaje Warszawskie.

Tramwajarze wyjaśniają, że inwestycję będą mogli podzielić na etapy. Które z nich zostaną zrealizowane oraz jaka będzie ich kolejność, zależeć będzie od funduszy. Wykorzystana zostanie również ekspertyza techniczna, dzięki której tramwajarze sprawdzili, jak wykorzystać istniejący most nad Kanałem Żerańskim.

Planowana trasa "Tramwaju wzdłuż Modlińskiej" została uwzględniona w koncepcjach urbanistycznych w ramach przeprowadzonych warsztatów "Osiedla Warszawy”. W opracowaniach dla terenów Polfy Tarchomin, a także obszaru Starych Świdrów, tramwaj wskazano jako podstawowy rodzaj transportu publicznego. Dokumentację opracuje firma Databout z Warszawy za kwotę 1 mln 470 tys. zł netto. Prace mają potrwać 320 dni.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto