Warszawa w 2050 roku. Jak zmieni się komunikacja miejska w stolicy?
Budowa nowych linii metra od 2023 roku
Rafał Trzaskowski w kampanii wyborczej zapowiadał budowę trzech nowych linii metra (na Gocław, Ursus i Białołękę). Pojawiały się też informacje dotyczące przedłużenia M2 oraz budowę dwóch dodatkowych stacji na M1. Teraz, już po wyborach, ratusz przeznaczył 12,5 mln zł na prace projektowe (na lata 2019-23). Jak wygląda dalszy plan działań? Proszę to traktować (środki zarezerwowane na prace projektowe – red.) jako plany rozbudowy sieci metra w Warszawie. Kiedy będziemy gotowi z koncepcjami, żeby pokazać warszawiakom którędy chcemy poprowadzić (metro - red.): czy wydłużyć, czy rozwidlić, czy zrobić jedno i drugie, będziemy to komunikować – zapowiedział w rozmowie z naszemiasto.pl Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy ds. inwestycji. - Na pewno takie informacje zapadną wkrótce – dodał. Soszyński, który urząd wiceprezydenta objął pod koniec listopada, przyznał, że w tym roku opracowywana będzie koncepcja dotycząca rozbudowy. Prawdopodobnie w 2020 roku poznamy przebieg przyszłej III linii lub odnogi II linii. Zacznie się ona przy stacji Stadion Narodowy, która od 2015 roku czeka na dalsze plany dotyczące kolei podziemnej. - Chcemy budować „na zakładkę”. Jedne stacje oddajemy, do budowy drugich przystępujemy – mówił nam Soszyński. W 2022 roku gotowa powinna być cała II linia metra w dotychczasowym kształcie. Kolejką pojedziemy z dalekiego Bemowa (C1 Karolin), aż na Bródno (C21 Bródno). Umowa na budowę tych odcinków została podpisana pod koniec roku.