Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Złote Formaty zostały przyznane na Festiwalu Promocji Miast i Regionów

Weronika Słodkowska
Grand Prix IV edycji konkursu Złote Formaty otrzymało województwo świętokrzyskie. Radość zwycięzców
Grand Prix IV edycji konkursu Złote Formaty otrzymało województwo świętokrzyskie. Radość zwycięzców Julia Sheveloff
Postanowili zainwestować w promocję swoich regionów, przez kilka lat prowadzili aktywną kampanię w całej Polsce i... opłaciło się. 22 kwietnia poznaliśmy laureatów IV edycji prestiżowego konkursu Złote Formaty przeprowadzonego w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Triumfatorami tego wieczoru okazały się woj. świętokrzyskie (Grand Prix) oraz Ruda Śląska, która zgarnęła aż 3 nagrody.

W czwartek, 22 kwietnia, do warszawskiego hotelu Sheraton licznie zjechali reprezentanci 18 finałowych miast i regionów. W sumie jury oceniło 175 projektów, z czego 28 otrzymało nominacje. W oczekiwaniu na werdykt wszyscy zgromadzeni zasiedli w sali balowej, gdzie po poczęstunku odbyła się uroczystość wręczenia nagród i wyróżnień. Galę poprowadziła Monika Richardson.

W sumie przyznano 15 nagród w 5 głównych kategoriach: Kampania On-Line, Event, Wydawnictwo Promocyjne, Out-doorowa Kampania Reklamowa oraz Grand Prix będącą uhonorowaniem kilkuletniej działalności promocyjnej. Niespodzianką tego wieczoru był triumf Rudy Śląskiej. To niewielkie, ale za to klimatyczne miasto otrzymało nagrody aż w 3 kategoriach, w tym 1. miejsce za Kampanię On-Line oraz 2. miejsce za Outdoorową Kampanię Reklamową. Kluczem do sukcesu okazało się postawienie na mieszkańców miasta. To oni uśmiechali się z plakatów reklamowych, przekonując, że "szczęśliwi ludzie mieszkają w Rudzie", a ich aktywność na witrynie www.festiwal-wspomnien.pl przyczyniła się do uhonorowania jej 1. nagrodą. - Festiwal Wspomnień w zeszłym roku, ze względu na wypadek w kopalni Wujek-Śląsk, został przeniesiony do sieci. Nasza witryna stała się miejscem integracji, gdzie można podzielić się swoimi wspomnieniami nie tylko o mieście, ale ogólnie o minionych latach - tłumaczy Renata Młynarczuk, zastępczyni naczelnika Wydziału Rozwoju Miasta. - W całej kampanii chcieliśmy pokazać, że atmosfera miasta to przede wszystkim jego mieszkańcy, którzy są radośni, przyjaźni i gościnni. W Rudzie każdy czuje się jak u siebie - dodaje. Tę strategię, prowadzoną już od kilku lat, doceniło jury. Ruda Śląska zajęła 3. miejsce w kategorii Grand Prix.

Z kolei woj. kujawsko-pomorskie do 1. nagrody w kategorii Event utorowało sobie drogę świetlistym mieczem. Impreza "StarForce 2009" zorganizowana w Toruniu z okazji 30. rocznicy polskiej premiery "Gwiezdnych wojen" przyciągnęła tłumy nie tylko z kraju, ale i zagranicy. Region wpadł na ciekawy pomysł połączenia astronomicznych tradycji miasta z gwiezdną sagą George'a Lucasa.

Z kolei w kategorii Wydawnictwo Promocyjne zwyciężył Stary Sącz publikacją "Chleb nasz powszedni, czyli kuchnia Lachów Sądeckich", zawierającą najstarsze lokalne przepisy opatrzone fotografiami i wstępami etnograficznymi. Co ciekawsze, reprezentanci Starego Sącza jako jedyni pojawili się w strojach regionalnych.

Triumfatorem Outdoorowej Kampanii Reklamowej okazał się Poznań, który od dwóch lat promuje znane marki w swoim regionie. Jury doceniło profesjonalizm, strategiczne myślenie i konsekwencję, z jaką Poznań pod hasłem "Know-how" zachęcał do tego, by w mieście inwestować. Ale nie wystarczyło to do zdobycia Grand Prix. Wielkim zwycięzcą IV edycji konkursu Złote Formaty za kilkuletnią działalność promocyjną zostało woj. świętokrzyskie. Jury doceniło region za "magię działań promocyjnych, kreację i konsekwentną realizację zadań". - Postanowiliśmy w swojej strategii nawiązać do lokalnych legend. Pokazujemy nasz region jako magiczny i pełen niesamowitości - tłumaczy marszałek województwa Adam Jarubas. Zaskakujące jest, że to pierwsza i od razu tak wysoka nagroda w historii województwa za działalność promocyjną regionu. Jak tego dokonali? - Powierzyliśmy zadanie profesjonalistom i konsultowaliśmy projekty z mieszkańcami. Synergia wspólnego działania jest szansą na sukces.

Zwycięzcy wszystkich kategorii mają zapewnioną kampanię reklamową o wartości 100 tys. zł oraz kampanię promocyjną na nośnikach Infoscreen w Warszawskim Metrze. Fundatorem nagród jest organizator Festiwalu Promocji Miast i Regionów, Grupa Ströer w Polsce.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto