W miejsce starego wiaduktu powstanie nowa przeprawa o bardziej wytrzymałej konstrukcji, która zapewni większy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Obiekt zostanie poszerzony, dzięki czemu kierowcy zyskają szerszą jezdnię, a dla pieszych i rowerzystów powstaną chodniki oraz ścieżka rowerowa. Konstrukcja obiektu będzie także dostosowana do planowanej obwodnicy drogowej Stargardu. Pozwoli to na usprawnienie komunikacji w mieście i wyprowadzenie częściowo ruchu samochodów z centrum poza miasto.
Prace na pozostałych trzech wiaduktach, wykonawca będzie mógł sukcesywnie rozpocząć po oddaniu do użytku pierwszej połówki stacji w Stargardzie - informuje Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.. Planowane jest to we wrześniu br. Aby wykonawca mógł przystąpić do rozpoczęcia prac muszą zostać spełnione wszystkie procedury obowiązujące w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. Przede wszystkim przebudowane tory, sieć trakcyjna, wiadukty i urządzenia sterowania ruchem kolejowym muszą spełniać wszystkie parametry i normy zgodne z przepisami, a tym samym przejść pozytywnie odbiory przez inspektora nadzoru budowalnego. W związku z tym, że ruch pociągów nadzorowany będzie z nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, ze względów bezpieczeństwa podlegają one rygorystycznej procedurze odbiorowej.
Przebudowa stacji i czterech wiaduktów w Stargardzie realizowana jest w ramach wartej ponad 4 miliardy złotych modernizacji linii Poznań – Szczecin, współfinansowanej z programu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?