Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

112. Nie dzwoń bez potrzeby. Służby apelują o korzystanie z numeru alarmowego tylko w nagłych przypadkach

Redakcja Warszawa
Numer alarmowy 112
Numer alarmowy 112 R. Motyl / UM Warszawa
Pandemia koronawirusa spowodowała wzrost liczby połączeń na nr 112. Wiele z nich jest niezwiązanych z sytuacją zagrożenia życia czy mienia. Stołeczny ratusz apeluje, by z numeru alarmowego korzystać tylko w nagłych przypadkach, które wymagają interwencji służb. Dalsza część artykułu poniżej.

Informacje o osobie kaszlącej w tramwaju, rosnących cenach artykułów spożywczych, sprzedawcy z katarem, kaszlącej sąsiadce czy sposobie liczenia osób, które jednocześnie przebywają w sklepie - to tylko kilka przykładów zgłoszeń, jakie nie powinny trafić na numer alarmowy 112. W ostatnim nastąpił wzrost nieuzasadnionych telefonów do Centrum Powiadamiania Ratunkowego.

Numer alarmowy 112

Numer alarmowy 112 służy do uzyskania pomocy w sytuacji nagłego, realnego niebezpieczeństwa utraty zdrowia czy życia, zagrożenia dla mienia lub środowiska. Według danych od operatorów tej linii, w ostatnim czasie największym problemem są połączenia bezzasadne.

Operatorzy stołecznego Centrum Powiadamiania Ratunkowego 112 na co dzień przyjmują zgłoszenia, odnoszące się do COVID-19 (koronawirusa). Od 1 marca operatorzy przyjęli 2577 takich telefonów. Czego dotyczyły najczęściej? Stanu zdrowia dzwoniącego i pojawiających się symptomów zarażenia wirusem, pytań na temat procedur, związanych z kwarantanną i próśb o kontakt do służb sanitarnych czy NFZ. Pod numer 112 dzwoniły również osoby, które chciały zgłosić przypadki łamania kwarantanny lub też nieodpowiedniego zachowania się osób w przestrzeni publicznej.

Miasto informuje, że wszystkie telefony, które mają bezpośredni związek z zachorowaniem lub podejrzeniem zakażenia, są obsługiwane zgodnie z procedurami, do których stosowania operatorzy są wyszkoleni i przygotowani.

Zobacz także: Koronawirus. Ratusz uruchamia program wsparcia dla osób starszych. Wolontariusze dotrą do wszystkich seniorów w mieście

W przypadku próśb o pomoc, operatorzy linii alarmowej pytają - w trosce o bezpieczeństwo służb, które będą podejmować interwencję - o zagrożenie epidemiologiczne. . Może się bowiem zdarzyć, że nawet rutynowa interwencja domowa będzie dotyczyła osób poddanych kwarantannie.

19115 infolinia miejska

Ratusz przypomina, że mieszkańcy, którzy szukają dodatkowych informacji o działaniach miasta,mogą korzystać ze strony internetowej warszawa19115.pl/koronawirus lub całodobowego telefonu Miejskiego Centrum Kontaktu 19115.

Zobaczcie też:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto