Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wybrała jeden z wariantów przebudowy trasy nr 7, która łączy Warszawę z Lublinem. Koszt przebudowy szacowany jest na 4,5 miliarda zł.
Prace zaczną się najwcześniej w 2014 r. Przedtem dwa lata potrwa samo projektowanie, a na wyłonienie wykonawcy potrzeba roku. Polsko-brytyjskie konsorcjum tworzące dokument zwany studium wykonalności nie stworzyło go do dziś, choć czas na to miało do maja ub. r.
Wciąż brak też decyzji środowiskowej. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie czeka na dokumenty z Ukrainy, bo bada też odłożony na nieokreśloną przyszłość etap dotyczący odcinka Lublin-Dorohusk. Bez pism zza Buga decyzji nie wyda, a czekać może długo, bo Ukraina nie ma żadnych terminów na ich przysłanie.
Co gorsza, do rozpoczęcia modernizacji, która miałaby być dotowana przez Unię Europejską nie można przebudowywać linii własnym sumptem.
Zabrania tego unijne prawo. Możliwe są mniejsze roboty dające się nazwać "bieżącym utrzymaniem” lub "robotami odtworzeniowymi”. Na takie prace podnoszące prędkość jazdy koło Puław do 120 km/h trzeba 35 mln zł. – Na razie tych pieniędzy nie ma – przyznaje Zygmunt Grzechulski z Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie.
Zobacz również:
Nowy rozkład PKP: odwołane pociągi i dłuższe podróżeBudowa S17 z Warszawy do Lublina ma ruszyć wiosną
Zamiast pieniędzy kolejarze dostają… pochwałę od ministra. – Podziwiam tutejszy zakład, bo z ponad 30-letniego toru potrafi jeszcze wycisnąć prędkość 100-120 km/h – mówi Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury.
Źródło: Pociagi z Lublina do Warszawy mają jeździć 160 km/h - dziennikwschodni.pl
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?