Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

175 mln zł z Unii Europejskiej na modernizację trasy tramwajowej

Redakcja
Polskapresse
Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie projektu pn. „Modernizacja trasy tramwajowej Dworzec Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych”. Całkowity koszt projektu to ok. 366 mln zł, z czego ok. 175 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Projekt obejmuje remont i rozbudowę torowiska a także platform przystankowych wraz z nowym wyposażeniem (nowe wiaty przystankowe, wygrodzenia chroniące pasażerów przed ochlapywaniem). Dzięki temu pasażerowie będą mogli w bardziej komfortowych warunkach oczekiwać na tramwaj. Przebudowa platform przystankowych ułatwi dostęp do tramwajów osobom starszym, niepełnosprawnym, a także kobietom z wózkami.

Trasa ta pełni kluczową rolę dla prawobrzeżnej Warszawy. W najbliższych latach liczba pasażerów wzrośnie m.in. ze względu na imprezy organizowane na Stadionie Narodowym (obiekt będzie mógł pomieścić ok. 55 tysięcy widzów) dlatego modernizacja tej trasy jest konieczna aby zwiększyć jej atrakcyjność dla pasażerów zarówno z Polski jak i zagranicy.

Zastosowane na tej trasie nowoczesne konstrukcje torowisk zapewniają zmniejszenie oddziaływań na otoczenie przez przejeżdżające tramwaje oraz ograniczenie uciążliwych dla mieszkańców prac eksploatacyjnych. W bezpośrednim otoczeniu Stadionu Narodowego wykonane zostanie torowisko o zabudowie trawiastej, który będzie doskonale pasowało to "terenów zielonych" (m.in. Park Skaryszewski) położonych wzdłuż tej trasy.

Dzięki środkom finansowym z Unii Europejskiej wymieniona zostanie sieć trakcyjna i zmodernizowane zostaną urządzenia podstacji trakcyjnej „Kawęczyńska” oraz układ kablowy podstacji trakcyjnej „Zamoyskiego”. W ramach projektu zainstalowany zostanie także System Informacji Pasażerskiej i System Sterowania Ruchem. Poprawie ulegną warunki ruchu tramwajów – w węzłach „Zieleniecka” i „Kijowska”, gdyż wszystkie relacje skrętne zostaną wydzielone, a sygnalizacja świetlna umożliwi wykrywanie tramwajów i przydzielanie im priorytetu.

Czytaj także: Rozkład jazdy stołecznych tramwajów sprawdzisz w sieci!

Projekt obejmuje również zakup 30 tramwajów niskopodłogowych do obsługi linii, które w całości lub częściowo będą przebiegać po zmodernizowanej trasie tramwajowej. Dzięki temu możliwe będzie wycofanie z ruchu kilkudziesięciu najstarszych tramwajów typu 13N i klasycznych 105N.

Środki finansowe z Unii Europejskiej to jeden z trzech filarów finansowania inwestycji realizowanych przez Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Poza środkami unijnymi Spółka wykorzystuje środki własne i kredyty z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, działanie 7.3 – Transport miejski w obszarach metropolitalnych.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto