Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

600 gapowiczów dziennie w Warszawie. W 2019 roku wystawiono mandaty na prawie 16 mln zł

Redakcja
naszemiasto.pl/archiwum
Kontrolerzy w komunikacji miejskiej łapią dziennie średnio ponad 600 gapowiczów. Łączna suma wpływów z naliczonych kar za brak biletu lub dokumentu uprawniającego do zniżki wyniosła w 2019 roku blisko 16 mln zł. Gapowiczów w minionych dwunastu miesiącach wykryto w autobusach, tramwajach i metrze tyle samo, co rok wcześniej.

Gapowicze zapłacą za brak biletu 15,7 mln zł

To było pracowity rok dla kontrolerów Zarządu Transportu Miejskiego. W tym czasie przeprowadzili 8,7 mln kontroli biletów, co oznacza wzrost o 17,5 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W 2019 roku kontrolerzy nałożyli 220 578 opłat dodatkowych, czyli o 0,9 proc. mniej niż w 2018 roku.

Coraz więcej gapowiczów decyduje się na uiszczenie opłaty na miejscu u kontrolera. W ubiegłym roku było 44,79 proc złapanych. Dużo częściej niż rok wcześniej decydowali się również na dokonanie płatności kartą – zrobili tak 50 346 razy, co stanowiło 70,44 proc. opłat. Łączna wartość wszystkich wystawionych mandatów wyniosła 15,7 mln zł.

Pomimo ponad 600 wykrywanych gapowiczów dziennie, systematycznie rośnie liczba sprzedawanych biletów. W 2019 roku po raz kolejny Zarząd Transportu Miejskiego zanotował wzrost wartości sprzedanych biletów. Wyniosła ona 994 mln zł i była wyższa niż w 2018 roku o ponad 33,8 mln zł (ok. 3,52 proc). Do budżetu miasta z tego tytułu wpłynęło 874 mln zł, czyli więcej o 32,3 mln zł.

Bilety przez smartfony

W sumie pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego kupili 85 mln sztuk biletów wszystkich rodzajów (więcej o ok. 1,2 mln niż w 2018 r.). W odwrocie są tradycyjne bilety kartonikowe z paskiem magnetycznym – w zeszłym roku sprzedano ich 53 mln sztuk (wartość ok. 206,5 mln zł) i to jest mniej o ok. 12 proc. niż rok wcześniej.

Kiedy za darmo możemy pojechać autobusem czy tramwajem? Warszawa wprowadziła darmową komunikację miejską dla określonych osób. Poza tym bez opłat możemy jeździć w niektóre dni. Sprawdzamy, kiedy i kto może jeździć za darmo. 

Przejdź do kolejnej strony, żeby poznać przepisy na 2020 rok. Możesz też posługiwać się strzałkami na klawiaturze ------>

Bezpłatna komunikacja miejska, Warszawa 2020. Nowe przepisy....

W natarciu są natomiast bilety kupowane za pomocą aplikacji na smartfony – wzrost sprzedaży w porównaniu z 2018 r. o prawie 53 proc. do 12 mln sztuk (wartość ponad 45 mln zł) oraz bilety pojazdowe, kupowane w biletomatach w autobusach, tramwajach i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej – wzrost sprzedaży o prawie 44 proc. do 13 mln sztuk (wartość ponad 47 mln zł).

Jak zwykle wielką popularnością cieszyły się bilety 20-minutowe, których pasażerowie kupili aż 44 mln sztuk. Pasażerowie często korzystali z biletów przesiadkowych (75 i 90 minutowych) – sprzedaż 32 mln sztuk. Wiele osób zdecydowało się na zakup biletów długookresowych: 30-dniowych (3,7 mln sztuk, więcej o 0,11 proc.) oraz 90-dniowych (1,4 mln sztuk, wzrost o prawie 9 proc).

Zobaczcie też:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto