82% warszawiaków zadowolonych z komunikacji miejskiej. ZTM podsumowuje rok
Buspasy ułatwiają życie
W 2018 roku, po przeprowadzeniu analiz, wytyczone zostały dwa nowe buspasy, przeznaczone dla pojazdów komunikacji miejskiej. W czerwcu powstał buspas na Pradze-Północ, na ulicy Kijowskiej. Od września funkcjonuje również buspas na ulicy Raszyńskiej do skrzyżowania z Koszykową. Uruchomienie nowych buspasów oznacza, że w stolicy funkcjonuje już ponad 67 km wydzielonych pasów ruchu dla Warszawskiego Transportu Publicznego. W tej liczbie jest także 5,7 km torowisk tramwajowo-autobusowych. Najdłuższa taka trasa to ciąg ulic Radzymińska – al. „Solidarności” od ul. Krynoliny do gen. W. Andersa (klasyczny buspas do ul. Targowej, dalej torowisko tramwajowo-autobusowe). Ma on w sumie 7775 m. W 2018 r. Zarząd Transportu Miejskiego zbudował 28 peronów przystankowych, 3 zatoki betonowe, 14 pasów przejazdowo-postojowych oraz 2 pętle autobusowe. Nowe perony przystankowe powstały m.in. przy ul. Jana Kazimierza, L. Kondratowicza, Instalatorów, czy Księcia Ziemowita i Naczelnikowskiej. Pasy przejazdowo-postojowe zbudowano m.in. przy ul. Grochowskiej, Karczunkowskiej, Smoczej i przy Trakcie Brzeskim. Od niedawna pasażerowie mogą też korzystać z nowych pętli autobusowych – na Annopolu i w Starej Miłośnie. W mijających 12 miesiącach remont przeszło 16 peronów przystankowych, 13 zatok betonowych, 7 pasów przejazdowo-postojowych oraz 4 pętle autobusowe. Odnowiono infrastrukturę części przystanków znajdujących się m.in. przy ul. F. Hynka, Czerniakowskiej, Grochowskiej, Spartańskiej, czy al. Solidarności. Wyremontowaną nawierzchnię otrzymały pętle autobusowe Esperanto, Wiatraczna, Al. Krakowska i Metro Wilanowska. Remonty infrastruktury przesiadkowej ZTM wykonał także w ramach realizacji projektów z budżetu partycypacyjnego - przy ul. Sytej, E.J. Osmańczyka i Przy Bażantarni. W nowych miejscach ustawiliśmy 43 wiaty przystankowe.