Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Absurdy drogowe Warszawy: przejścia dla sprinterów, labirynty i przeszkody terenowe

Przemysław Ziemichód
Przemysław Ziemichód
- Jako osoba od pół roku poruszająca się na wózku inwalidzkim w oczekiwaniu na nową nogę, nie mogłem dzisiaj wyjść z podziwu nad tą konstrukcją powstałą przy budynku przy ulicy 11 Listopada 56. Powiem Wam, że na jej widok tak serdecznie się ubawiłem, że aż mało z owego wózka nie spadłem -  napisał pewnego dnia na Facebooku pan Artur i sprowokował nas do napisania całego artykułu na temat labiryntu przy ulicy 11 listopada.
- Jako osoba od pół roku poruszająca się na wózku inwalidzkim w oczekiwaniu na nową nogę, nie mogłem dzisiaj wyjść z podziwu nad tą konstrukcją powstałą przy budynku przy ulicy 11 Listopada 56. Powiem Wam, że na jej widok tak serdecznie się ubawiłem, że aż mało z owego wózka nie spadłem - napisał pewnego dnia na Facebooku pan Artur i sprowokował nas do napisania całego artykułu na temat labiryntu przy ulicy 11 listopada. Szymon Starnawski
Absurdy drogowe to coś, z czym jako mieszkańcy zmagamy się na co dzień, poruszając się po ulicach Warszawy. Słupki na każdym chodniku, progi zwalniające na jezdni i slalom z przeszkodami to dopiero początek atrakcji. Dalsza część tekstu poniżej.

Jakie są najczęstsze grzechy urbanistyczne Warszawy? Z punktu widzenia pieszych, to przeważnie absurdalnie zaprojektowane skrzyżowania, zbyt krótki cykl świateł, dziwne podjazdy i dojścia do przystanków. Z punktu widzenia kierowców są to wyrastające znienacka lasy znaków drogowych i zagajniki słupków, którym nierzadko towarzyszą też progi zwalniające w ogromnej ilości. Zebraliśmy w jednym miejscu znalezione przez nas najbardziej jaskrawe przykłady drogowo-chodnikowych absurdów, z jakimi zmagają się piesi i kierowcy w stolicy.

Zobaczcie też:

Nie przegapcie

Z pewnością nie udało nam się tutaj wymienić nawet połowy najbardziej "kreatywnych" drogowych absurdów.
O większości z nich już jednak pisaliśmy na łamach naszego serwisu. Skrzyżowanie przy trasie S2 na wysokości ulicy Puławskiej opisaliśmy w oddzielnym artykule, który możecie przeczytać tutaj: Fatalna organizacja ruchu pieszych na Ursynowie. Pięć razy przez pasy, by dojść na przystanek po drugiej stronie ulicy. Mieszkańcy tej okolicy, by dostać się na przystanek autobusowy, muszą pokonać aż 5 przejść dla pieszych. Często przeprawa na drugą stronę ulicy zajmuje nawet kilkanaście minut.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto