18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

AIDS to nie tylko geje i narkomani. 1 grudnia obchodzimy Światowy Dzień AIDS i HIV

Agnieszka Danilczuk
W obchody włączyła się Krystyna Prońko, która zagra w klubie Galeria na pl. Mirowskim 1
W obchody włączyła się Krystyna Prońko, która zagra w klubie Galeria na pl. Mirowskim 1 Fot. Polskapresse
1 grudnia to Światowy Dzień AIDS i HIV organizowany przez Światową Organizację Zdrowia. Jak się okazuje, inicjatywa ta jest niezbędna. Nadal bowiem wielu ludzi uważa, że choroba ta dotyczy w większości grup podwyższonego ryzyka (homoseksualiści oraz osoby zażywające narkotyki), ignorując to, że codziennie w Polsce o zarażeniu HIV dowiadują się aż 3 osoby.

W naszym kraju zarażonych wirusem HIV jest około 30 tysięcy osób. Często da się tego uniknąć, przestrzegając odpowiedniej profilaktyki, dlatego ważne jest, by stale inwestować w edukację i podwyższać społeczną świadomość zagrożenia.

Obecnie wiele organizacji pozarządowych podejmuje próby uświadamiania społeczeństwa i wdrażania profilaktyki. Jest to m.in. Monar, który współpracuje z placówkami pomagającymi zakażonym i angażuje się w poradnictwo dla nosicieli i ich bliskich. Z kolei Polska Fundacja Pomocy Humanitarnej "Res Humanae" założyła telefon zaufania, na który można zadzwonić w każdej chwili, by zasięgnąć informacji, mając pewność całkowitej anonimowości. Także Stowarzyszenie "Solidarni Plus" zajmuje się poradnictwem, zapewniając zakażonym wirusem HIV wsparcie nie tylko społeczne, ale także medyczne czy prawne.

Czytaj także: Maraton Pisania Listów w obronie praw człowieka

Wiele światowych marek, na przykład Apple, American Express, Starbucks, GAP i Emporio Armani, pomaga w promowaniu profilaktyki w walce z AIDS, angażując się chociażby w projekt (RED)™ - określony procent ze sprzedaży specjalnych produktów tych marek przeznacza się na Globalny Fundusz do Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią. Dzięki temu funduszowi wpłynęło już 170 mln dol. na leczenie, wspierając w tym aż 7,5 miliona chorych w Afryce.

Wśród polskich marek jako pierwsza przejęła inicjatywę na tym polu Belvedere Vodka. Dzięki specjalnej edycji butelek aż 50 proc. zysków z ich sprzedaży pomogło w walce z AIDS. Pomaga też inicjatywa osób publicznych. To właśnie Bono jest inicjatorem kampanii globalnej (RED), natomiast ambasadorem marki specjalnej edycji marki (BELVEDERE)RED został Usher. Walkę z HIV i AIDS promują także portale społecznościowe, w tym Facebook, współpracujący z marką (BELVEDERE) (więcej informacji na www.facebook.com/BelvedereVodkaPoland). Polscy artyści także angażują się w obchody Dnia Walki z AIDS. W tym roku w łódzkiej Wytwórni o godzinie 19 zagra zespół T.Love.

W Warszawie za to w ramach obchodów Światowego Dnia AIDS przewidziane są koncerty organizowane przez kluby Le Garage oraz Galeria. 2 grudnia o godz. 21 w Le Garage (ul. Burakowska 12) wystąpią East Clubbers, DQ Lady Camilla, DQ Emma i goście specjalni. Następnego dnia w sobotę 3 grudnia o godz. 21 w klubie Galeria (pl. Mirowski 1) będzie można posłuchać Krystyny Prońko. W ramach imprezy przewidywana jest też licytacja oraz sprzedaż kalendarza okolicznościowego. Dochód z imprezy będzie przeznaczony na profilaktykę HIV i AIDS.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak Disney wzbogacił przez lata swoje portfolio?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto