27 sierpnia to ostatni dzień utrudnień na wolskim odcinku drugiej linii metra. Przez ostatnie 11 dni zamknięte były aż trzy ostatnie stacje, co wiązało się z pracami mającymi na celu przygotowanie do rozszerzenia sieci metra o kolejne stacje. Teraz dostajemy aktualizacje ze wschodniego odcinka. Ukończenie prac jest coraz bliżej.
Zainstalowano już torowisko w niemal połowie długości tuneli. Na peronach instalowane są powoli windy i schody ruchome, a na stacjach pojawiły się docelowe elementy wystroju. Pojawiły się już też kamienne posadzki i okładziny na ścianach.
Zaawansowane prace dotyczą też niezwykle istotnych pomieszczeniach technicznych
W pomieszczeniach podstacji energetycznych podłączane są urządzenia sterowania ruchem, instalowane jest wyposażenie wentylatorni stacyjnych, a także montowana jest instalacja elektryczna. Oprócz tego zainstalowano już torowisko w niemal połowie długości tuneli, a intensywne prace trwają w strefach torów odstawczych i na rozjazdach. Budowany odcinek ma około czterech kilometrów długości, ale wykonawca musi ułożyć tam niemal 21 kilometrów torowiska. Większość pochłonie właśnie miejsce dla postoju pociągów i manewrowania.
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Inwestycja ma zostać oddana w połowie 2022 roku. Jeśli dodamy do tego odbiory techniczne, jest szansa, że za około rok drugą linią metra dojedziemy już do zaplanowanego jej zakończenia na prawym brzegu Wisły.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?